
فعالیت در اسنپباکس قوانینی دارد که همه اعضای ناوگان موتورسوار و راننده وانت، ملزم به رعایت آنها هستند.
چنانچه هر کدام از کاربران موتورسوار یا راننده، خطوط قرمز اسنپباکس و قوانین مهم آن را رعایت نکنند، حساب کاربری آنها به طور موقت مسدود شده یا به طور کامل از ادامه فعالیت در اسنپباکس منع میشوند.
در این مطلب مهمترین قوانین اسنپباکس را مرور میکنیم و با هر یک از آنها آشنا میشویم.
مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کنید
وقتی مسئولیت جابهجایی بستهای را در اسنپباکس میپذیرید، باید مراحل سفر خود را از آغاز سفر تا زمان تحویل مرسوله حتما در اپلیکیشن راننده و در زمان درست ثبت کنید.
ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسانتر میکند.
دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن بهروزرسانی کنید.
ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب میآید و موجب محرومیت شما از دریافت طرحهای تشویقی و مسدودیت حساب کاربریتان میشود. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیدا خودداری کنید.
از سرویسهای مکانیاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید
برای پیدا کردن نشانی مقصد فقط از مکانیاب اپلیکیشن اسنپباکس استفاده کنید. نصب برنامههای غیر مجاز مکانیاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپباکس ممنوع شده است.
توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویسهای مکانیاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپباکس حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.
درخواست دریافت هزینه اضافه نکنید
هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپباکس از همان ابتدای سفر مشخص میشود و در صورت انجام و پایان یافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار و راننده واریز میشود.
درخواست هزینه اضافی به هر شکل در مبدا یا مقصد سفر از شخصی که بسته را تحویل میگیرد، تخلف به شمار میرود و در صورت انجام آن، حساب کاربریتان مسدود میشود.
تسویهحساب در اسنپباکس به صورت آنلاین است
پرداخت هزینه سفر در اسنپباکس به دو شیوه آنلاین و نقدی و به انتخاب مشتری است. تسویهحساب روزانه در اسنپباکس و روزهای تعطیل با شما کاربران موتورسوار و راننده انجام میشود. کافیست شماره شبایی که متعلق به یکی از بانکهای طرف قرارداد با اسنپباکس از جمله؛ بانکهای ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، سامان و آینده است را در اپلیکیشن ثبت کنید.
درخواست مبلغ نقدی از خط قرمزهای اسنپباکس است.
در صورت اصرار بر دریافت نقدی در سفرهای متعدد و عدم تراکنش از طریق اپلیکیشن اسنپباکس، ممکن است حساب کاربری شما بهصورت موقت و یا حتی دائم مسدود شود.
تاخیر بیش از اندازه در مبدا و مقصد نداشته باشید
تاخیر بیش از اندازه در رساندن بسته و سفارشات به مشتری در اسنپباکس پذیرفته نیست. به محض دریافت مرسوله از مشتری، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن آن را بهدست گیرنده برسانید.
همینطور هنگام قبول یک درخواست باید در زمان منطقی خود را به مبدا سفر رسانده و سفارش را تحویل بگیرید.
بدون دلیل کافی و بیش از حد سفرها را لغو نکنید
لغو سفر بیش از اندازه منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما میشود. در صورتی که تعداد لغو سفرهای شما از حد طبیعی آن خارج شود، از سوی اسنپباکس اخطاری دریافت خواهید کرد پس سعی کنید همیشه با دلیل موجه اقدام به لغو سفرهای خود کنید.
قبل از اینکه درخواستی را قبول کنید، حتما متن درخواست را به دقت بخوانید و مسیر انجام سفر را بررسی کنید. رعایت این مورد، لغو بی مورد سفرها از سوی شما را کاهش میدهد.
مسدود کردنتون بی مورده
همه قوانین و رعایت کردم
سلام متاسفانه اسنپ داره بی انصافیه میکنه شما بیایید در کنار راننده بشینید از نزدیک مشکلات و لمس کنید طرف سفارشی میده زمان بار گیری مشکل داریم زمان تحویل متاسفانه خیلی سخت تر اگه سمت بازار باشه…….خواهشن کمک راننده در حمل بار ۲۰الی ۵۰ هزار یا توقف در محل بسیار کمه.گاهی باید ۵۰ کیلومتر خالی برگردیم…
سلام .خیلم خوب
سلام وقت بخیر
من تمامی موارد را درست انجام دادم الان هم واقعا نمیدونم چرا پیام مسدودی امد
ممنون
سلام رسیدن به مبدا رو زدم خورده دریافت بسته ،اپلیکیشن تون مشگل داره ، لطفا گردن راننده ها نیدازین ،
چرا با اینکه قوانین رو رعایت کردیم باز هم مسدود می کنید ؟ وقتی مشتری کنسل کرده باید چکار کرد ؟ یا وقتی رسیدیم به مقصد و هنوز مکان ، مبدا رو نشان می دهد .
لطفا اول مشکلات اپلیکیشن خودتون رو برطرف کنید .
سلام واقعا متاسفم برای اسنپ که بدون دلیل حساب کاربری منو مسدود کرده
اسنپ نباشه میرم تپسی
میرم الو پیک
با پشتیبانی تماس میگیری میگه علتشو نمیدونم
بدون دلیل چرا مسدود میکنی
اگه امسال ماها نباشه که اسنپ باید تعطیل کنه بره
یارو وانت سبک گرفته با کمک در حمل بار که مبلغش شده ۲۹۵۰۰ تومن. میگه از طبقه سوم یه یخچال باید بیاریش پایین بزاری تو ماشین ببری تو مقصد بعد ببری طبقه چهارم. بعد کنسل کردم منو مسدود کردن.
لطفا یکم بیشتر هوای راننده هاتونو داشته باشین . همه چی ب نفع مشتری و ب ضرر رانندس . کرایه ها خیلی خنده دار و پایینه . مشتری هاهم فقط دنبال سوءاستفاده از راننده هستن . یا بارشون نا متعارفه . یا درخواست نیاز ب جابجایی نمیزنن و کار میکشن از راننده ، یا علیرغم نبود جا بزور میخوان سوار ماشین بشن و کرایه ای ک قراره پرداخت کنن ب هر وسیله نقلیه ی عمومی یا خصوصی رو با بزور جا دادن خودشون داخل ماشین راننده میپیچونن . در آخرشم هیچ مبلغی برای کارهای اضافه بر سازمانشون نمیپردازن.اینطوری همه چیز ب ضرر رانندس .
با تشکر لطفا رسیگی بفرمایین مسئولین عزیز
خیلی کم پیش میاد لغو کنم نمیدونم واسه چی مسدود شدم