
فعالیت در اسنپباکس قوانینی دارد که همه اعضای ناوگان موتورسوار و راننده وانت، ملزم به رعایت آنها هستند.
چنانچه هر کدام از کاربران موتورسوار یا راننده، خطوط قرمز اسنپباکس و قوانین مهم آن را رعایت نکنند، حساب کاربری آنها به طور موقت مسدود شده یا به طور کامل از ادامه فعالیت در اسنپباکس منع میشوند.
در این مطلب مهمترین قوانین اسنپباکس را مرور میکنیم و با هر یک از آنها آشنا میشویم.
مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کنید
وقتی مسئولیت جابهجایی بستهای را در اسنپباکس میپذیرید، باید مراحل سفر خود را از آغاز سفر تا زمان تحویل مرسوله حتما در اپلیکیشن راننده و در زمان درست ثبت کنید.
ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسانتر میکند.
دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن بهروزرسانی کنید.
ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب میآید و موجب محرومیت شما از دریافت طرحهای تشویقی و مسدودیت حساب کاربریتان میشود. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیدا خودداری کنید.
از سرویسهای مکانیاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید
برای پیدا کردن نشانی مقصد فقط از مکانیاب اپلیکیشن اسنپباکس استفاده کنید. نصب برنامههای غیر مجاز مکانیاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپباکس ممنوع شده است.
توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویسهای مکانیاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپباکس حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.
درخواست دریافت هزینه اضافه نکنید
هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپباکس از همان ابتدای سفر مشخص میشود و در صورت انجام و پایان یافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار و راننده واریز میشود.
درخواست هزینه اضافی به هر شکل در مبدا یا مقصد سفر از شخصی که بسته را تحویل میگیرد، تخلف به شمار میرود و در صورت انجام آن، حساب کاربریتان مسدود میشود.
تسویهحساب در اسنپباکس به صورت آنلاین است
پرداخت هزینه سفر در اسنپباکس به دو شیوه آنلاین و نقدی و به انتخاب مشتری است. تسویهحساب روزانه در اسنپباکس و روزهای تعطیل با شما کاربران موتورسوار و راننده انجام میشود. کافیست شماره شبایی که متعلق به یکی از بانکهای طرف قرارداد با اسنپباکس از جمله؛ بانکهای ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، سامان و آینده است را در اپلیکیشن ثبت کنید.
درخواست مبلغ نقدی از خط قرمزهای اسنپباکس است.
در صورت اصرار بر دریافت نقدی در سفرهای متعدد و عدم تراکنش از طریق اپلیکیشن اسنپباکس، ممکن است حساب کاربری شما بهصورت موقت و یا حتی دائم مسدود شود.
تاخیر بیش از اندازه در مبدا و مقصد نداشته باشید
تاخیر بیش از اندازه در رساندن بسته و سفارشات به مشتری در اسنپباکس پذیرفته نیست. به محض دریافت مرسوله از مشتری، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن آن را بهدست گیرنده برسانید.
همینطور هنگام قبول یک درخواست باید در زمان منطقی خود را به مبدا سفر رسانده و سفارش را تحویل بگیرید.
بدون دلیل کافی و بیش از حد سفرها را لغو نکنید
لغو سفر بیش از اندازه منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما میشود. در صورتی که تعداد لغو سفرهای شما از حد طبیعی آن خارج شود، از سوی اسنپباکس اخطاری دریافت خواهید کرد پس سعی کنید همیشه با دلیل موجه اقدام به لغو سفرهای خود کنید.
قبل از اینکه درخواستی را قبول کنید، حتما متن درخواست را به دقت بخوانید و مسیر انجام سفر را بررسی کنید. رعایت این مورد، لغو بی مورد سفرها از سوی شما را کاهش میدهد.
وقتی مشترک پتو میخواد برای بارش من ندارم باید پتوی خونمو بیارم براش تا جنسش سالم برسه خودش لغو سفر زده
باسلام بنده دیروز شروع ب کار کردم اپیکیشن ام مشکل داشت ده بارزنگ زدم اسنپ گزارش دادم ک اخر لینک جدید برام فرستادم مشکل برطرف شد ب اون طبق قوانین جلو رفتم الان میبینم حسابم مسدود شده بااین ک تمام کمیسیون هم کم کردن این چ قانونی هس بااین کرایه های کم تو این سرما و گرونی بنزین و لوازم یدکی الان شما تازه از ما طلب کارین ؟؟؟؟
چطور میشه فهمید به کدام بهانه حساب کاربری ما مسدود شده با پشتیبانی تماس میگیرم اون هم کلی کارهایی که باعث مسدود شدن حساب هست رو میگه
هر وقت که یه سرویس رو میگیرم یا فاصلش تا مبدا حدود بیست دقیقه هست یا اینکه لحضه قبول سفارش ثبت کردن نقدی وقتی سفارش رو میرسونی به دستشون بدون هماهنگی تغیرش میدن به اعتباری آخه چه وضعیه
زمانی که بار نامتعارفه یا سوپر مارکت جنس مورد نظر مشتری رو موجود نداره ما مجبوریم سفر رو لغو کنیم و ضررش هم به ما می رسه این درست نیست.
اگر هم علت مسدودی حساب رو بگن خیلی بهتره.
با تشکر
با سلام وقتی مسافر درخواست میدهد و ما به مبدا مراجعه میکنیم و مسافر خطش خاموش است و لغو سفر میکند ما چه گناهی داریم
واقعا کاشکی قبل اینکه مسدود کنید یک نفرو میزاشتین که تماس بگیر ودلیل مسدودی رو بگه وراننده بتونه از خودش دفاع کنه
دقیقآ منم مثل شما اگه دلیلش بفرمایند خیلی جالبه من یه بار گرفتم قیطریه تحویل دادم پولمم گرفتم یهوی مسدود شدم مشتری هم کاری نکرد
سلام،
از صبح بدون مشگل دارم کار میکنم و هیچ مشگلی هم با مشتری ها نداشتم اما الان اتمام سفرم رو زدم دیدم حساب کاربری من رو بستن نمیدونم چرا ،خیلی دوست داشتم بدونم علتش چی میتونه باشه لطفاً جواب من رو بدید و علت بستن حساب کاربری رو به اطلاع من برسونید ،
ممنون
من الان نمیدونم واقعا چرا مسدود شد حساب کاربریم همه این قوانینم دارم درست انجام میدم
ای بابا !!!
کاربر عزیز، با پشتیبانی تماس بگیرید.
اسنپ من هم مسدود شد
تمام قوانین درست انجام دادم
سلام اپلیکیشن شما مشگل داره ، من زدم رسیدم مبدا ،بعد خورده دریافت بسته ، مسدود کردید
میریم سربار میبینیم ۲۰دیقه تلافی داره طرف نمیزنه الافی داره.بعدکه بارو نمیزنی یا میگی الافی بده اسنپ مارو مسدود میکنه