آموزش

خطوط قرمز اسنپ‌‌باکس؛ قوانینی که همه کاربران باید رعایت کنند!

فعالیت در اسنپ‌باکس قوانینی دارد که همه اعضای ناوگان موتورسوار و راننده وانت، ملزم به رعایت آن‌ها هستند.

چنانچه هر کدام از کاربران موتورسوار یا راننده، خطوط قرمز اسنپ‌باکس و قوانین مهم آن را رعایت نکنند، حساب کاربری آن‌ها به طور موقت مسدود شده یا به طور کامل از ادامه فعالیت در اسنپ‌باکس منع می‌شوند.

در این مطلب مهم‌ترین قوانین اسنپ‌باکس را مرور می‌کنیم و با هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

مراحل سفر را در اپلیکیشن ثبت کنید

وقتی مسئولیت جابه‌جایی بسته‌ای را در اسنپ‌باکس می‌پذیرید، باید مراحل سفر خود را از آغاز سفر تا زمان تحویل مرسوله حتما در اپلیکیشن راننده و در زمان درست ثبت کنید.

ثبت به موقع مراحل مختلف سفر مثل «رسیدم به مبدا» یا «بسته را تحویل گرفتم» امکان پیگیری هر موردی از درخواست افزایش قیمت تا مشکلات احتمالی سفر را از سوی پشتیبانی آسان‌تر می‌کند.

دقت داشته باشید که تنها ثبت مراحل سفر کافی نیست؛ شما باید به موقع و در زمان انجام هر یک از مراحل، وضعیت خود را در اپلیکیشن به‌روزرسانی کنید.

ثبت پشت سرهم مراحل سفر تخلف به حساب می‌آید و موجب محرومیت شما از دریافت طرح‌های تشویقی و مسدودیت حساب کاربری‌تان می‌شود. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیدا خودداری کنید.

از سرویس‌های مکان‌یاب (GPS) غیر مجاز استفاده نکنید

برای پیدا کردن نشانی مقصد فقط از مکان‌یاب اپلیکیشن اسنپ‌باکس استفاده کنید. نصب برنامه‌های غیر مجاز مکان‌یاب ممکن است باعث آسیب رساندن به گوشی شما شود و استفاده از آنها از سوی اسنپ‌باکس ممنوع شده است.

توجه داشته باشید، در صورت رعایت نکردن این نکته و استفاده از سرویس‌های مکان‌یاب غیر مجاز، مطابق قوانین اسنپ‌باکس حساب کاربری شما مسدود خواهد شد.

درخواست دریافت هزینه اضافه نکنید

هزینه سفر در اپلیکیشن اسنپ‌باکس از همان ابتدای سفر مشخص می‌شود و در صورت انجام و پایان یافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار و راننده واریز می‌شود.

درخواست هزینه اضافی به هر شکل در مبدا یا مقصد سفر از شخصی که بسته را تحویل می‌گیرد، تخلف به شمار می‌رود و در صورت انجام آن، حساب کاربری‌تان مسدود می‌شود.

تسویه‌حساب در اسنپ‌باکس به صورت آنلاین است

پرداخت هزینه سفر در اسنپ‌باکس به دو شیوه آنلاین و نقدی و به انتخاب مشتری است. تسویه‌حساب روزانه در اسنپ‌باکس و روز‌های تعطیل با شما کاربران موتورسوار و راننده انجام می‌شود. کافیست شماره شبایی که متعلق به یکی از بانک‌های طرف قرارداد با اسنپ‌باکس از جمله؛ بانک‌های ملی، ملت، صادرات، پاسارگاد، سپه، تجارت، شهر، پارسیان، سامان و آینده است را در اپلیکیشن ثبت کنید.

درخواست مبلغ نقدی از خط قرمزهای اسنپ‌باکس است.

در صورت اصرار بر دریافت نقدی در سفرهای متعدد و عدم تراکنش از طریق اپلیکیشن اسنپ‌باکس، ممکن است حساب کاربری شما به‌صورت موقت و یا حتی دائم مسدود شود.

تاخیر بیش از اندازه در مبدا و مقصد نداشته باشید

تاخیر بیش از اندازه در رساندن بسته و سفارشات به مشتری در اسنپ‌باکس پذیرفته نیست. به محض دریافت مرسوله از مشتری، سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را به‌دست گیرنده برسانید.

همینطور هنگام قبول یک درخواست باید در زمان منطقی خود را به مبدا سفر رسانده و سفارش را تحویل بگیرید.

بدون دلیل کافی و بیش از حد سفرها را لغو نکنید

لغو سفر بیش از اندازه منجر به مسدود شدن حساب کاربری شما می‌شود. در صورتی که تعداد لغو سفرهای شما از حد طبیعی آن خارج شود، از سوی اسنپ‌باکس اخطاری دریافت خواهید کرد پس سعی کنید همیشه با دلیل موجه اقدام به لغو سفرهای خود کنید.

قبل از اینکه درخواستی را قبول کنید، حتما متن درخواست را به دقت بخوانید و مسیر انجام سفر را بررسی کنید. رعایت این مورد، لغو بی مورد سفرها از سوی شما را کاهش می‌دهد.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۹۶۵ دیدگاه)

  1. بارهای مشتری نامتعارف و غیر مجاز است
    میز ۳ متری دارد و انتظار دارد داخل نیسان جا شود
    مجبور به لغو میشویم

    1. دقیقا، اسنپ اینارو قبول نمیکنه که من میلگرد ۶ متری چجوری بار بزن گیرم زدم آخه افسر بگیره ماشین پارکینگ اسنپ فقط به راننده گیر میده بی منطق را ه رفتار میکنه

  2. اخه وقتی بار نامتعارف دارن و لغو هم نمیکنن و ما مجبوریم لغو کنید وبعد اسنپ هم حسابمونو مسدود میکنه.

  3. بعضی از مشتری ها یا مبدا رو اشتباه میزنن یا بارشون زیاده تو وانت پراید جا نمیشه بهشون میگی لغو کنید لغو نمیکنن ما مجبوریم خودمون لغو سفر بزنیم مسدود میشیم

    1. یکی دلیل لغو سفرتعداد طبقه اطلاع نمیدن یامرکزتجاری یا درمانی وغیر هستند طول میکشدوتوقف نمیزنند
      اسنپ متاسفا اهمیت به سفیران نمیده

  4. خدایی هم انترنت ضعیفه نمیشه درخواست رو قبول کرد ..یا قبول میشه میریم بار نامتعارف میخوره یا اینکه همین که قبول میکنی زود لغو میکنن

    1. اگه با سواری اسب کار کنیم بهتره والا تا میرسی مسافر میشینه میری اما با وانت یک ساعت ۳۰ هزار تومن خو یک ساعته میشه به مقصد ۳۰۰هزار تومنی رسید اسنپ اصلا هوای راننده رو نداره مسافر هرچی میگه حرف اونو قبول میکنه

  5. سلام ، لغو سفر دلایل مختلفی داره مثل متناسب نبودن بار مسافر با ظرفیت خودرو
    یا استفاده نادرست مسافر جهت در خواست خودرو
    مثلا وانت بار سبک نمی تونه شیشه ببره و موارد مشابه دیگه …..
    پیشنهاد میشه قبل از مسدودی با کار صحبت بشه تا مشکلات مشخص بشه ….

  6. سلام کرایهای رو لطفا مناسب سازی کنید هزینه توقف خیلی کمه یک ساعت توقف ۳۰ هزار تومن اصلا منصفانه نیست.مشتری توقف رو حق خودش میدونه لطفا از رانندها در پشتیبانی بیشتر حمایت شود.

  7. بعضی جاها اینرنت قبول نمیکنه مجبوریم وقتی وصل شد چنتا موقعیت مثل رسیدم به مبدا و تحویل گرفتن رو باهم بزنم چرا حساب باید مسدود بشه؟

  8. سلام ما سفر ها را لغو نمی‌کنیم صاحب بار لفو میکنه چرا کاربری ما را مسدود میکنین دوست نیست ما مقصر نیستیم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00