آموزش رانندگان اسنپترفندهای اسنپی

چطور با مسافرمان خوش‌رفتار باشیم؟

لیگ نوروزی

یکی از مزایای استفاده از اسنپ در سفرهای درون‌شهری، آرامش و امنیتی است که مسافران در خودروی کاربران راننده تجربه می‌کنند. در همین راستا می‌دانیم که باید با مسافران، رفتار خوبی داشته باشیم. اما گاهی مرز رفتار بد با مسافر برای برخی کاربران راننده روشن و مشخص نیست. رفتار سهوی ممکن است برای همه رخ بدهد، مهم این است که آگاهانه موجب رنجش هم‌سفرمان نشویم. تاثیر تجربه ناخوشایند برای کاربران مسافر اسنپ، موجب می‌شود آنها کاربران راننده را یکسان ارزیابی کنند. این تصور، منجر به کمتر شدن سفرهای اسنپی کاربران می‌شود. این اتفاق روی درآمد روزانه‌ی شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و باید جلوی رخ دادن آن را گرفت.

اما رفتار درست با مسافر شامل چه مواردی می‌شود:

وقت‌شناس باشید

هر کاربر راننده‌ای با وقت‌شناس بودن می‌تواند تصویر مثبتی از خود به نمایش بگذارد. برای وقت مسافرها ارزش قائل باشید و سر موقع به مبدا برسید. این نکته نشان‌دهنده‌ی احترام شما به مسافر است. گاهی پیش می‌آید که بنزین خودرو حین سفر تمام می‌شود. در چنین مواقعی مسافر معمولا ناراحت می‌شود؛ زیرا در اثر این اتفاق دیر به مقصد می‌رسد. کاربران راننده حرفه‌ای تک‌تک سفرها را با آمادگی کامل شروع می‌کنند و نداشتن بنزین، یکی از مثال‌های بارز عدم آمادگی است.

احترام را در تمام جوانب رعایت کنید

یک راننده‌ی خوب و حرفه‌ای سعی می‌کند ابتدا مسافرش را بشناسد و مطابق سلیقه و خواسته‌ی او رفتار کند. بعضی از راننده‌ها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع می‌کنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر راننده‌ی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوت‌های زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ می‌توانند به نحوه‌ی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواست‌های سفر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذره‌بین است و حتی گفتن یک کلمه‌ی ناشایست می‌تواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.

طبق خواسته‌ی مسافر عمل کنید

برخی خواسته‌های مسافران غیرمنطقی است. مثلا اگر مسافر درخواست کرد مسیر ورود ممنوع را طی کنید، مجاز به انجام چنین کاری نیستید. اما در صورتی که از شما خواست موزیک را قطع کنید یا کمی شیشه‌ها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواسته‌ی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفه‌ای است که کاربران راننده اسنپ معمولا آن را رعایت می‌کنند.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۴۱ دیدگاه)

  1. مسیر یاب ها کامل نیستند و گاهی مسیر را دور تر میکنند . یا اینترنت قطع و گیر کردن مسیر یاب را در پی دارد . که موجب معطلی میشود . یا اطلاع دادن رسیدن به مبدا برنامه گیر میکند

    1. مسافرها معمولا به راحتی لغو سفر میکنند.و حتی اخطار هم نمیگیرند . در مقابل حرکات ناشایست مسافرها از محکم بستن در توقع های زیادی . توقف برای خرید و سوار یا پیاده کردن مجدد . تا اعتراضی رخ میدهد مسافر امتیازت را پایین می آورد.

      1. با نظر آقای علوی زاده کاملا موافقم چون این موارد بارها و بارها برای منم پیش اومده اما مسئولین اسنپ اصلا اهمیتی نمیدن ، این وسط فقط شرکت اسنپ و مسافرها مهم هستن و راننده ها هیچ اهمیتی ندارن و این رو هم اضافه کنم که شرکت اسنپ بایستی گزینه هایی که مسافرها میتونن در موردشون نظر بدن کاهش بدن چون فقط توقع زیادی ایجاد میکنه و یه چماقه بالای سر راننده در حالیکه کل زحمت و مخارج واقعی(هزینه تعمیر و نگهداری خودرو) بر عهده راننده هست

  2. تو رو خدا یه فکری به حال اینترنت بکنید که وقتی سفر روقبول میکنی و سی ثانیه دیر میرسی به مسافرسفر رو لغو میکنه.

  3. دقیقا اقا محمدی موافق موافقم ولی اسنب به ظاهر فعلا برای جذب مسافر نیاز مسافر تا خودرو وگرنه همین گزینه هارو ابلاغ میکردن

  4. سلام..شما رو بخدا یکم هم برا راننندگان ارزش قاعل بشین همیشه حرف مسافر صحت نداره..متاسفانه مسافر بعد از پایان سفر هرجور ک دلش بخاد میتونه گزارش بنویسه..اگه از ماشین پیاده شی و در ماشینو برا مسافر بازکنی ک سوارشن بازم بدتر از ما کسی نیس..
    مردم اروپا بیشتر از ۱۰ ساله ک دارن از تاکسی اینترنتی استفاده میکنن و یکی از دوستان من بعنوان راننده مشغول بکاره..لطفا ب مسافرین هم آموزش بدین ک ببخشید هر چلغوزی اسنپ رو رو گوشیش نصب کرده و بلد نیس ازش بطور درست استفاده کنه..

  5. سلام اینکه نظر مسافر برای امتیاز مهم باشه خیلی چرته مسافر میرسی به مبدا ۱۰ مین منتظر میمونی بعد میزنگی میگه دارم چایی میخورم یامسافر تو ماشین تخمه میخورع یاسیگار میکشه چیزی میگیم ناراحت میشن یا میگن موسیقی عوض کن مورد داشتم مسافر میگفت میشه پشت فرمون بشینم همه اینا بهشون حرفی بزنی ناراحت میشن اخر زارت منفی میدن یدفعه شرکت بگه رسیدی به مسافر ماشین بدیم مسافرها برونن یوقت منفی ندن??

    1. باسلام و درود….لطفا در گزینه ها تعدادمسافر هم اضافه کنید…مورد داشتیم رفتیم مسافر رو سوار کنیم وقتی رسیدیم ۶نفر با هم سوار شدن بعد اعتراض کردیم مسافر میگه نه ما همیشه اینجوری با این تعداد داریم میرم اولین راننده ای هستی که اعتراض میکنی….بعد اسنپ کرایه رو ۳۰۰۰ تومن زده در صورتی اگر کورسی با تاکسی بخوان همین مسیر رو برن نفری ۲۰۰۰ هزارتومن باید کرایه تاکسی بدن

      1. سلام مسلم جان

        در نظر داشته باشید، شما مجاز هستید به تعدادی که در کارت خودرو درج شده، مسافر سوار کنید.
        در صورتی که تعداد مسافرین بیش از ظرفیت مجاز خودروی شما بود، مختار به لغو سفر هستید.

  6. به مسافر ها هم پیام بزارید تا یاد بگیرن که چطور با راننده برخورد کنند در اخر سفر هم از میزان رضایت ما در سرویس دهی به مسافر استفاده کنید بعضی ها انگار میخوان ۱۵۰۰ تومن بدن و راننده رو هم با ماشینش بخرن . در ضمن وقتی با پراید میریم دنبال مسافر ناراحت میشن که چرا سمند نیامده و امتیاز نمیدن

  7. هنوز فرهنگ استفاده از تاکسی اینترنتی برای بعضی ها جا نیفتاده،هم اسنپ درخواست دادن […] وقتی مبدا که میرسیم مسافر سوار اون یکی میشه میره حداقل برای من پنج بار اتقاق افتاده

    1. برای منهم چندین بار اتفاق افتاده راننده دلسرد میشه از شغلش لطفا”این مواردتاحدامکان رسیدگی کنیم منظورم پیامک بالای بود که میرسی به مسافر بعد میبنی مسافرت با ماشین دیگری میره دلسردی درکار پیش میاد یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00