روزانه ساعتهای زیادی را در سفرهای درون شهری میگذرانیم و با افراد زیادی همسفر و همصحبت میشویم که آنها را نمیشناسیم. پس بهتر است تا با درنظر گرفتن بعضی نکتهها سفری راحت و بیدردسر را تجربه کنیم. در این مطلب برخی نکات را با هم مرور میکنیم که به ما کمک میکند تعامل بهتری با مسافرانمان داشته باشیم.
- وقتشناسی و تعهد
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در هر شغلی وقتشناسی و خوشقول بودن است. وقتشناسی نشاندهنده احترام به خودمان و دیگران است. رعایت برخی نکات ساده ولی مهم قبل از شروع رانندگی باعث میشود از اتلاف وقت خودمان و مسافران جلوگیری شود. استفاده از مسیریاب مناسب، پر بودن باک بنزین، چک کردن باد لاستیکها، بررسی روغن موتور و … نکات سادهای هستند که رعایت آنها باعث صرفهجویی در وقت خودمان و مسافر میشود.
- مسئولیتپذیری و امانتداری
مسئولیتپذیری به این معنا است که ما در قبال وظایفی که بر عهدهمان قرار داده شده است تعهدی درونی داریم و با انجام درست و کامل وظایفمان باعث جلب اعتماد دیگران میشویم. رانندگان حرفهای نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، احترام به حقوق مسافر و عابرین پیاده و سایر رانندگان، انجام صحیح و به موقع کارها، زمانبندی درست و … اعتماد مسافران را جلب کرده و رضایت و تجربهای خوشایند از سفر را برای مسافران ایجاد میکنند.
- احترام به مسافر و سایر رانندگان
رانندگی از آن شغلهایی است که در طول روز با افراد زیادی برخورد میکنید که هرکدام رفتار،شخصیت و سلیقه متفاوتی دارند و باید به شیوه متفاوتی با هر کدام رفتار کرد. اما رفتار محترمانه بهترین شیوه برخورد با همه افراد حتی افرادی است که برخورد بدی دارند. میتوان گفت تقریبا اکثر آدمها وقتی متانت و احترام فرد مقابل را میبینند خلع سلاح میشوند و نمیتوانند به رفتار بد خود ادامه دهند. استفاده از کلمات شایسته در صورت صحبت با مسافر، پرهیز از دعوا و درگیر شدن با سایر رانندگان، پرهیز از شوخی با مسافر از جمله رفتارهای محترمانه با مسافر است.
- توجه به رضایت مسافر
قسمت مهمی از سفرهای درونشهری، شراکت وقت و تعامل با مسافران است. این تعامل میتواند طوری باشد که سفر را به تجربهای لذت بخش تبدیل کند یا آن را به کامتان تلخ کند. رانندگان حرفهای با تعامل صحیح با مسافران کاری میکنند که مسافرشان از آنها راضی باشد. مثلا ممکن است مسافر از صدای بلند موزیک ابراز ناراحتی کند یا خیلی علاقهمند به صحبت با راننده نباشد یا بخواهد کمی شیشهها را پایین بدهید. این درخواستها همگی منطقی هستند. در این شرایط اهمیت به خواسته مسافرمان، حرفهایبودن ما را نشانمیدهد.
- رفتار مودبانه
تجربه ما از سفرهای درونشهری تا حد زیادی به رفتار خودمان و سایرین مربوط میشود و حتی کوچکترین کارها هم میتواند باعث یک تجربه لذتبخش و مثبت شود. لبخند زدن، سلام و احوالپرسی هنگام سوار شدن مسافر، رعایت مرز بین صمیمیت و خوش برخوردی و پرهیز از شوخی با مسافر رفتارهایی هستند که مارا فردی حرفهای نشان میدهند.
- صبوری و گذشت
رانندگی بخصوص در شهرهای بزرگ و پرترافیک صبر و حوصله زیادی میخواهد. حالا اگر مسافری هم داشته باشیم که عجول و کم طاقت باشد سختی کار چندبرابر میشود. گاهی اوقات پیش میآید که مسافران درخواستهای غیرمنطقی دارند. مثلا عجله دارند و از راننده میخواهند که با سرعت بیشتر از حد مجاز رانندگی کنند یا ورود ممنوع را نادیده بگیرند.اگر در این شرایط قرار گرفتیم بهترین کار این است که با صبوری و حوصله با مسافر برخورد کنیم و لزوم رعایت قوانین را متذکر شویم.
خیلی خوب اموزش دادن
خیلی خوب اموزش دادن
ازراهنمایی های خوبتان متشکریم
ازراهنمایی های خوبتان متشکریم
سلام درمورد احترام گذاشتن وصبوری مسافر بعد از ثبت مبدا زنگ زده وبا مبدا ثبت شده فاصله داردمثل آژانس پلاک داده تازه پیدا نکنی طلبکار ده هزینه اضافه رو هم تقبل نحواهند کرد ورسما خودرا مالک راننده وماشین میدانند
سلام درمورد احترام گذاشتن وصبوری مسافر بعد از ثبت مبدا زنگ زده وبا مبدا ثبت شده فاصله داردمثل آژانس پلاک داده تازه پیدا نکنی طلبکار ده هزینه اضافه رو هم تقبل نحواهند کرد ورسما خودرا مالک راننده وماشین میدانند
خیلی آموزنده بود صبر خیلی خوبه ولی نظرمن اینه که راننده هم بخش بی احترامی میشه که بتونه اینو درمیان بزاره و رسیدگی هم بشه
خیلی آموزنده بود صبر خیلی خوبه ولی نظرمن اینه که راننده هم بخش بی احترامی میشه که بتونه اینو درمیان بزاره و رسیدگی هم بشه
جالب وآموزنده بود
جالب وآموزنده بود