رفتار خوب با مسافر
آموزش رانندگان

چطور با مسافرمان خوش‌رفتار باشیم؟

45

یکی از مزایای استفاده از اسنپ در سفرهای درون‌شهری، آرامش و امنیتی است که مسافران در خودروی کاربران راننده تجربه می‌کنند. در همین راستا می‌دانیم که باید با مسافران، رفتار خوبی داشته باشیم. اما گاهی مرز رفتار بد با مسافر برای برخی کاربران راننده روشن و مشخص نیست. رفتار سهوی ممکن است برای همه رخ بدهد، مهم این است که آگاهانه موجب رنجش هم‌سفرمان نشویم. تاثیر تجربه ناخوشایند برای کاربران مسافر اسنپ، موجب می‌شود آنها کاربران راننده را یکسان ارزیابی کنند. این تصور، منجر به کمتر شدن سفرهای اسنپی کاربران می‌شود. این اتفاق روی درآمد روزانه‌ی شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و باید جلوی رخ دادن آن را گرفت.

اما رفتار درست با مسافر شامل چه مواردی می‌شود:

وقت‌شناس باشید

هر کاربر راننده‌ای با وقت‌شناس بودن می‌تواند تصویر مثبتی از خود به نمایش بگذارد. برای وقت مسافرها ارزش قائل باشید و سر موقع به مبدا برسید. این نکته نشان‌دهنده‌ی احترام شما به مسافر است. گاهی پیش می‌آید که بنزین خودرو حین سفر تمام می‌شود. در چنین مواقعی مسافر معمولا ناراحت می‌شود؛ زیرا در اثر این اتفاق دیر به مقصد می‌رسد. کاربران راننده حرفه‌ای تک‌تک سفرها را با آمادگی کامل شروع می‌کنند و نداشتن بنزین، یکی از مثال‌های بارز عدم آمادگی است.

فعالیت به عنوان کاربر راننده‌ی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوت‌های زیادی دارد.

احترام را در تمام جوانب رعایت کنید

یک راننده‌ی خوب و حرفه‌ای سعی می‌کند ابتدا مسافرش را بشناسد و مطابق سلیقه و خواسته‌ی او رفتار کند. بعضی از راننده‌ها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع می‌کنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر راننده‌ی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوت‌های زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ می‌توانند به نحوه‌ی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواست‌های سفر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذره‌بین است و حتی گفتن یک کلمه‌ی ناشایست می‌تواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.

طبق خواسته‌ی مسافر عمل کنید

برخی خواسته‌های مسافران غیرمنطقی است. مثلا اگر مسافر درخواست کرد مسیر ورود ممنوع را طی کنید، مجاز به انجام چنین کاری نیستید. اما در صورتی که از شما خواست موزیک را قطع کنید یا کمی شیشه‌ها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواسته‌ی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفه‌ای است که کاربران راننده اسنپ معمولا آن را رعایت می‌کنند.

انجام خدمات خودرویی در مجتمع تعمیرگاهی سپهر بابل و بابلسر

مقاله قبلی

خدمات مجتمع تعمیرگاهی پاسارگاد شیراز برای سرویس خودرو

مقاله بعدی

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید

45
نظرتان را بگویید

avatar
باقرعبدی
مهمان
باقرعبدی

سلام چندوقت پیش طرح گذاشته بودن من رفتم ‌پاداش همکاری را واریز نکردن تماس گرفتم پشتیبان گفت سفرغیرواقعی بود.یعنی چی؟مگه شما اطلاعات سفرهاروندارین ک این حرف رو میزنین

احمد
مهمان
احمد

سلام من طبق سلیقه وخواست مسافررفتارمیکنم فکرهم نمیکنم تاحالاکسی نمره منفی داده باشه ولی امتیازم پایین اومده چرا؟

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام احمد جان

امتیاز شما، میانگین ۱۵ امتیاز آخری است که از مسافرین گرفتید.

سعید همتی
مهمان
سعید همتی

با سلام
آقا جدیدا مسافرا یاد گرفتن مسیرو نزدیک میزنن که کرایه کمتر بدن بعدم میگن تو نقشه پیدا نمیکرد یه مسافت طولانی باید ببریشون

باشگاه رانندگان اسنپ
ویرایشگر
باشگاه رانندگان اسنپ

سلام سعید جان
در صورتی که در حین سفر با تغییراتی اعم از تغییر مقصد، توقف و … رو به رو شدید، یا از دکمه بازنگری قیمت استفاده کنید
و یا در حضور مسافر با پشتیبانی تماس بگیرید

فرهاد
مهمان
فرهاد

من روزی ۲۰ هزار تومان بنزین میزنم خدا شاهده و اینکه با کمیسیون واقعا من درآمدم خیلی پایین میاد حساب کنید با این لوازم گران و بیمه و لاستیک و غیره خودتون و وجدانتون قضاوت کنید

برومند
مهمان
برومند

سلام به مسافرها تذکر بدهید همانطور ک مارانندها براشون احترام میزاریم آنها نیز رعایت کنند درخواست ک میدن بعدش لغو نکنن وزودتردر مبدا حاضر بشن

قنبری
مهمان
قنبری

سلام.برنامه مسافراسنپ کمبودهای زیادی دعرد،ازقبیل تعدادمسافر،میزان ساک یابار،

سمیه دهقانی
مهمان
سمیه دهقانی

کاش میشد مقدار مسافتمون رو روزانه ببینیم

علی
مهمان
علی

کیلومتر ماشینتو صبح‌ها که شروع بکار میکنی صفر کن اخر کارت میفهمی چقد راه رفتی همیشه خودم اینکارو میکنم خانم دهقانی امتحان کن یبار اینو بدک نیست دقیق میفهمی چقد راه رفتی تو روز.٪

علی مهجور
مهمان
علی مهجور

تروخدا تو اپلیکیشن مسافران بزنید وقتی در خواست ماشین میدید حاضر باشید ک ب محض رسیدن ماشین راننده بدبخت۲۰دیقه متظرتون وانسته بخدا سفر کلا۱۰دیقه طول میکشه راننده باید۲۰دیقه فقط منتظر مسافر وایسته کو کی مسافر میاد سوارشه خصوصا بیشتر خانم‌ها اینجورین!بخدا درست نبست این کار کلی راننده رو از کار روزانش عقب میندازه تروخدا رسیدگی کنید اینو!با تشکر تز عوامل اسنپ

علي
مهمان
علي

با سلام لطفا به مسافران اسنپی تذکر دهید سرویس اینترنتی برای به مقصد رساندن مسافر است نه حمل بار که مثل وانت بارشان را حمل نماید

H.d
مهمان
H.d

شما راننده تونو بخاطر گزارشهای جعلی
مسافری مسدود میکنید،اینقدر به مسافرها بها ندید.

ایمان شالکوهی
مهمان
ایمان شالکوهی

با سلام
لطفا به مسافرا یه طوری حالی کنید که وقتی درخواست میدن اماده باشن راننده معطل نشه

صادق
مهمان
صادق

سلام شما تا ده دقیقه موظف هستید منتظر باشید

حمید
مهمان
حمید

سلام.من خودم به شخصه مسافر داشتم چند بار زنگ زده و بالاخره بعد از ۲۰ دقیقه اومده.خوب اینجوری تعداد درخواست روزانه کمتری میشه قبول کرد و درآمد کمتری داشت.تازه اگه بالاخره بیان . بارها بودن مسافرهایی که آخرش نیومدن