آموزش رانندگانآموزش

امتیاز کاربران راننده اسنپ چطور محاسبه می‌شود؟

لیگ نوروزی

کاربران رانندهٔ اسنپ از هر سفری که انجام می‌دهند، امتیازی به دست می‌آورند. این امتیاز از سمت کاربران مسافر و به‌صورت ستاره به آنها داده می‌شود. کاربران راننده اسنپ می‌توانند از ۱ تا ۵ ستاره در هر سفر دریافت کنند؛ یعنی در بهترین حالت، امتیاز ۵ ستاره به کاربر راننده داده می‌شود. این امتیاز برای کاربران راننده اهمیت دارد و می‌توانند روی کیفیت کار آنها در پلتفرم اسنپ تأثیر بگذارد. کاربرانی که امتیاز بیشتری به دست بیاورند، مشمول طرح‌های تشویقی اسنپ می‌شوند. با لمس دکمه زیر می‌توانید توصیه‌هایی را بخوانید که در گرفتن ستاره‌های بیشتر به شما کمک می‌کنند.

 اسنپ همواره کاربران راننده‌ای که تعداد سفر بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بالایی دارند را مورد حمایت ویژه قرار می‌دهد. علاوه بر این موارد، قانونی به اسم «فرمول درآمد بالا» برای کاربران راننده اسنپ تعریف شده است که بر اساس آن، کاربرانی که سفرهای بیشتری انجام می‌دهند و امتیاز بهتری دارند، شانس بیشتری برای به‌دست‌آوردن درخواست‌های سفر خواهند داشت؛ بنابراین طبیعی است که تمام کاربران راننده اسنپ تمایل داشته باشند امتیازشان را افزایش دهند یا آن را در حد خوبی نگه دارند. این امتیاز تنها و تنها از طرف کاربر مسافر به کاربر راننده داده می‌شود و پلتفرم اسنپ هیچ دخالتی در آن ندارد.

 اما این امتیاز چطور محاسبه می‌شود؟ امتیاز هر کاربر راننده، میانگین حداکثر ۱۰۰ سفر امتیازدهی شده آخر توسط مسافر است. امتیاز کاربران راننده هر روز صبح به‌روزرسانی می‌شود و تغییرات امتیاز درون اپلیکیشن راننده قابل‌مشاهده خواهد بود.

امتیاز هر کاربر راننده، میانگبن حداکثر ۱۰۰ سفر امتیازدهی‌شده آخر توسط مسافر است.

نکاتی که کاربران مسافر درباره‌ کاربران راننده اعلام می‌کنند

آیا کاربران راننده می‌دانند که در سمت دیگر ماجرا چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا آنها می‌دانند که مسافرها بر چه اساسی امتیاز می‌دهند؟ اگر به‌عنوان مسافر از اسنپ استفاده کرده باشید، در پایان هر سفر مشاهده می‌کنید که برنامه از شما از می‌خواهد به راننده امتیاز بدهید. بعد از مشخص‌کردن امتیاز، اپلیکیشن از مسافر می‌خواهد تا دلیل این امتیاز را اعلام کند. همین دلایل را می‌توان به‌عنوان مبنای تصمیم‌گیری در نظر گرفت و برای به‌دست‌آوردن بهترین امتیاز به آنها رجوع کرد. بیایید به این دلایل نگاهی داشته باشیم.

مسیریابی حرفه‌ای

مسیریابی درست برای کاربران مسافر اهمیت دارد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند راننده از مسیر پیشنهادی آنها به مقصد برود. اما عده‌ای دیگر هم به راننده اختیار کامل می‌دهند تا از سریع‌ترین مسیر به مقصد برسد. قانون اسنپ در مورد مسیریابی به این صورت است که ابتدا کاربر راننده باید از مسافر در مورد مسیر پیشنهادی‌اش سؤال کند و درصورتی‌که مسیری اعلام نشد، حتماً از برنامهٔ مسیریاب استفاده کند. مسیریاب‌ها با استفاده از اطلاعات ارسالی موبایل سایر کاربران راننده کار می‌کنند و وضعیت ترافیک و معابر را به رانندگان اعلام می‌کنند. درصورتی‌که مسیریابی درست نباشد، منجر به دریافت امتیازهای کم می‌شود.

نمای درونی خودرو در حال مسیریابی تهران

رفتار محترمانه

منظور از رفتار نامناسب، هر گونه رفتاری است که خارج از دایره احترام باشد. انتخاب کلمات تند و برخورد ناشایست از آن دست رفتارهایی است که مستقیماً بر امتیاز کاربر راننده تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین لازم است راننده رفتار کاملاً محترمانه در پیش بگیرد.

رانندگی ایمن

سرعت زیاد، لایی‌کشیدن، عدم توجه به تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی و خیلی از موارد دیگر می‌توانند زیر این عنوان قرار بگیرند. از تمام کاربران راننده تقاضا می‌کنیم که برای حفظ سلامتی خود و مسافرشان و همچنین برای دریافت امتیازهای بهتر، به رانندگی قانونمند وفادار باشند.

وقت‌شناسی

برای تمام کاربران مسافر مهم است که خودروی اسنپی سروقت به مبدأ آنها رسیده و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را به مقصد برساند. اگر کاربر راننده احساس کرد نمی‌تواند خود را به‌موقع به مبدأ مسافر برساند، باید برای به‌دست‌آوردن رضایت مسافر و جلب امتیاز با او تماس گرفته و موضوع را اطلاع دهد.

 طبیعی است که دیر رسیدن به مبدأ مسافر می‌تواند نقطهٔ مقابل وقت‌شناسی باشد. درصورتی‌که مسافر معطل شود یا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد نرسد، گرفتن امتیاز کم طبیعی است.

راننده وقت شناس

ظاهر آراسته

کاربر راننده‌ای که ظاهر آراسته‌ای دارد، پیام مثبتی به مسافر ارسال می‌کند. خوش‌پوش بودن و داشتن ظاهر آراسته راننده، مسافر را متقاعد می‌کند بیشترین امتیاز را برای راننده ثبت کند.

صحبت با مسافر

این مورد کاملا نسبی است و نمی‌توان در مورد آن قاطعانه نظر داد. عده‌ای از کاربران مسافر تمایل به صحبت دارند. در صورتی که می‌بینید مسافر تمایل به معاشرت دارد، با او همراه شوید. اما اگر مسافر تمایلی به صحبت نداشت، برای گرفتن امتیاز بالا بهتر است اصراری به هم‌صحبتی نداشته باشید.

تمیزی ماشین

یک ماشین خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید. به طور حتم تمیزی خودرو در امتیازی که مسافر به شما می‌دهد تأثیرگذار است. سعی کنید در بازه‌های زمانی مشخص خودروتان را به کارواش ببرید و از اسپری خوشبوکنندهٔ هوا درون خودرو استفاده کنید. این کار منجر به دریافت بهترین امتیازها از سمت کاربر مسافر می‌شود.

خودروی خوب و تمیز، این حس را به مسافر می‌دهد که برایش احترام قائل هستید.

موزیک در حال پخش

موسیقی می‌تواند تجربه سفر مسافر را دلنشین یا آن را به‌کلی خراب کند. طبیعی است که سلیقهٔ موسیقی‌ای راننده و مسافر یکی نیست. خیلی از مسافران هنگام نارضایتی از موسیقی به آن اعتراض نمی‌کنند. بهتر است ابتدا از کاربر در مورد موسیقی سؤال کنید و درصورتی‌که متوجه شدید با موسیقی شما مشکلی ندارد، مطابق با سلیقهٔ شخصی‌تان موسیقی پخش کنید. گاهی اوقات می‌توانید کابل AUX خودرو را در اختیار کاربر مسافر قرار دهید تا مطابق با سلیقهٔ شخصی‌اش به موسیقی گوش بدهد. اما همواره ولوم موسیقی را مطابق با خواستهٔ مسافر تنظیم کنید.

سیستم صوتی خودرو

درخواست پرداخت نقدی

بر اساس قوانین اسنپ، کاربر مسافر این حق را دارد تا کرایه را بر اساس روش انتخابی پرداخت کند. ۲ روش پرداخت نقدی و اعتباری در اختیار مسافر قرار دارد و او حق دارد یکی از ۲ روش را انتخاب کند. در این مواقع، کاربر راننده باید به انتخاب مسافر احترام گذاشته و مبلغ سفر را مطابق با خواسته مسافر دریافت کند. هرگونه درخواست پرداخت نقدی از سوی کاربر راننده می‌تواند منجر به ثبت امتیاز کم شود. اگر دوست دارید امتیاز کامل بگیرید، لطفاً برای گرفتن کرایه به‌صورت نقد اصرار نکنید.

درخواست مبلغ اضافه

هیچ‌کس دوست ندارد پول اضافه‌ای بابت سفر پرداخت کند. حق طبیعی کاربران مسافر اسنپ است که سفرشان را با مبلغ اعلام‌شده در اپلیکیشن انجام دهند. بسیاری از رانندگان هنگام رساندن مسافر به مقصد احساس می‌کنند که به دلیل صعب‌العبور بودن راه، ترافیک زیاد، کوچه‌های پیچ‌درپیچ یا هر دلیل دیگری حق دارند مبلغ اضافه‌ای از مسافر تقاضا کنند. این اتفاق تحت هر شرایطی منجر به دریافت کمترین امتیاز می‌شود. فراموش نکنید درخواست مبلغ بیشتر، از خطوط قرمز اسنپ است.

حفظ حریم شخصی

کاربران مسافر دوست ندارند که کسی در امور شخصی مربوط به آنها دخالت کند. اظهارنظر راننده در اموری که به سفر و موضوعات مرتبط با آن ارتباطی ندارد، برای کمتر مسافری قابل‌قبول است. درصورتی‌که امتیاز خوب می‌خواهید، سعی کنید به مسائل مربوط به حریم شخصی مسافر وارد نشوید.

روشن نکردن کولر

کولر معضل فصل تابستان است. کاربران راننده برای صرفه‌جویی در مصرف بنزین سعی می‌کنند تا جایی که ممکن است کولر خودرو را روشن نکنند. این اتفاق در فصل زمستان و مواقع نیاز به بخاری کمتر اتفاق می‌افتد. به‌هرحال اگر به دنبال امتیاز کامل هستید، لازم است شرایط مدنظر مسافر را فراهم کنید.

سیگار کشیدن

استعمال دخانیات درون خودرو با قوانین اسنپ مغایرت دارد. هنگام حضور مسافر درون خودرو به‌هیچ‌عنوان سیگار نکشید. چیزی که در اکثر مواقع مسافران را آزار می‌دهد و منجر به امتیازهای کم می‌شود، بوی بد سیگار درون خودرو است. درصورتی‌که درون خودرو سیگار می‌کشید، بهتر است حتماً یک اسپری خوشبوکنندهٔ هوا داشته باشید تا بوی آزاردهندهٔ سیگار مسافران را اذیت نکند.

سیگار کشیدن راننده

حضور فرد دیگر در خودرو

در مواردی پیش‌آمده که علاوه بر کاربر رانندهٔ اسنپ، فرد دیگری هم درون خودرو حضور داشته باشد. طبیعی است که مسافرها به این موضوع واکنش نشان دهند و از آن ناراضی باشند. کاربران راننده باید به این موضوع دقت داشته باشند که مسافر اسنپ خودروی آنها را به‌صورت دربست کرایه کرده است و نباید فضای خودرو را با فرد دیگری شریک شود.

سخن پایانی

امتیازاتی که کاربر راننده اسنپ به دست می‌آورد، نتیجهٔ فعالیت‌های اوست. همیشه به یاد داشته باشید که امتیاز بیشتر در اسنپ با مزایای بیشتری همراه است و این مورد می‌تواند تجربهٔ بهتری از فعالیت در اسنپ به شما بدهد. سعی کنید شرایط مطلوب را برای مسافران فراهم کنید تا امتیازتان افزایش پیدا کند.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۶,۹۲۳ دیدگاه)

  1. باسلام من راننده ی شما هستم من همیشه اولا درخواست پرداخت انلاین رو از مسافر دارم و بسته به شرایط مسافر کرایه م را دریافت میکنم ولی واسه من امتیاز کم شده و دلیل رو زده درخواست هزینه ی اضافی من همیشه پیش اومده که بقیه ی کرایه مسافر رو نداشتم که برگردونم از حق خودم کمتر گرفتم این که عادلانه نیست بدون هیچ پرس و جویی از راننده امتیاز کم بشه و نظر منفی ثبت بشه واسمون ما هم داریم زحمت میکشیم بعداز کلی اصطحلاک و گرفتاری این ناحقی واقعا بی انصافیه

  2. با سلامم به نظر بنده مسافران اکثرا به خاطر ممانعت از سیگار کشیدن یاتوقف بدون پرداخت هزینه ومسیر اشتباه که به نارضایتی منجر می‌شود امتیاز عامدانه منفی درج میکنند

  3. با سلام بنده یکی از رانندگان شما هستم که قبل از درآمد نظرات و حرفهای مسافران برایم مهمتر است و در بدترین شرایط به مسافرانم احترام گذاشته‌ام ،طی یک روز ۸ امتیاز بنده را پایین آورده و رفتار نامناسب برای بنده ثبت شده که به هیچ عنوان عادلانه نیست.
    بخاطر حرف یک مسافر زحمات رانندگان با این همه گرفتاری نادیده نگیرین،????????

    1. سلام من هم بااین دوست عزیزمون موافقم آن همه احترام به مسافرخانه مسافرین محترم بی انصافی به خرج میدن گزارش‌های نادرستی ازقبیل شرایط نامناسب خودرو،دریافت وجه نقدمیدن پیشنهاد می شوداز آینده نیزصحت اطلاعات پرسیده شود

  4. با سلام، بنده یکی از راننده شما هستم که امتیاز و حرف مسافرها برام خیلی مهمتر از درآمد می‌باشد و در بدترین شرایط وظیفه خود می‌دانم که به همه احترام بگذارم چرا قبل از اینکه امتیاز پایین بیارین به نظرهای قبلی مسافران توجه نمیکنید یا از راننده زحمت کش خودتان سوال نمیکنید. بنده چه رفتار نامناسبی با مسافر داشتم؟
    در یک روز ۸ امتیاز کم کردن بخاطر حرفی که صحت ندارد عادلانه نیست
    امیدوارم پیگیری کنید ????????????

  5. سلام من ب عنوان راننده خیلی دلخورم ک چرا بعضی مسافرا فرق بین ماشین مدل بالا و سالم تمیزو خوشبو سیستم سرمایشی و گرمایشی ک همیشه دمارو ب دلخواه مسافرتنطیم میکنم سیستم موزیک ک دراختیارخودش میزارم پوشش و سرووضع مناسب حفط حریم شخصی و احترام کامل و سوال راجب از چ مسیری برم یا بحث و صحبت ب دلخواه مسافر ک همیشه اوکی بودم توقف و صبر زیاد بدون هزینه و خیلی کارای دیگ ک فقط بخاطر راصی بودن مسافر میکنم با elxصفر کیلومتر ک بدترین جاده ها و کوچه های غیرقابل عبور هم رفتم ینی فقط پول توجیبی بهشون ندادم سیگار کشیدن ازاد بوده گاهی وقتا اب معدنی خوراکی هم گذاشتم براشون و کم نذاشتم براشون ک حالا امتیاز هاشونو میبینم میخام این کارو بزارم کنار چون شاید باید بیشتر پذیرایی میکردم ک رفتارنامناسب برام ثبت شده و خیلیا گه پول کرایم بعدا قراربوده پرداخت کنن نکردن و یا ۵دیقه تامبدا میری و ۱۰دیقه منتطر میمونی طرف گوشیش خاموش میشه لعوم نمیکنه یا میان بدون اینکه بگن ببخش معطل شدی خلاصه اسنپ واس مردم ما مث یه چیزی میمونه ک همه میخان اذیتت کنن اخرشم ۱ستاره میزنن ب جرم خوبیات متاسفم واس خیلیا کک بایدسوار الاع بشن ن ماشین صفر من دیگ کارنمیکنم چون شان راننده حفط نمیشه فقط مسافرمهمه ک چی بخاد ????

    1. سرلام مردم هنوز کاپشن میپوشن امتیاز منفی بابت روشن نکردن کولر به من امتیاز منفی دادن خیلی برام جالبه مسافر ۵۰ تومن کرایه میده انگار ماشین وراننده رو خریده

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00