آموزش رانندگانآموزش

راهنمای دریافت حق کنسلی به‌صورت خودکار در اپلیکیشن راننده اسنپ

گاهی اوقات در سفرهای اسنپی شرایطی پیش می‌آید که کاربر راننده اسنپ حق دارد سفر را لغو کند. به‌عنوان‌مثال ممکن است مبدأ یا مقصد از طرف مسافر به‌اشتباه ثبت شده باشد. در چنین شرایطی سفرهای لغو شده به‌صورت خودکار از طرف سیستم بررسی می‌شوند و اگر کاربر راننده شرایط لازم را داشته باشد، هزینه لغو سفر در لحظه به حساب اعتباری او واریز خواهد شد.

همه موارد لغو سفر به‌صورت خودکار توسط سیستم محاسبه می‌شود و پس از تأیید، هزینه لغو سفر به کاربر راننده پرداخت می‌شود.

هنگام بررسی سفرهای لغو شده چه مواردی در نظر گرفته می‌شود؟

  • میزان پیمایش شما تا مبدأ
  • ثبت به‌موقع مراحل سفر
  • صرف زمان کافی انتظار برای مسافر
  •  بررسی دلایل لغو سفر در اپلیکیشن

در چه شرایطی کاربر راننده مشمول پرداخت هزینه لغو سفر می‌شود؟

درصورتی‌که لغو سفرهای اسنپی در چارچوب قوانین اسنپ انجام نشود، ممکن است کاربر راننده مشمول پرداخت هزینه لغو سفر شود. در شرایط زیر هزینه لغو سفر از حساب اعتباری کاربر راننده کسر خواهد شد.

  • میزان پیمایش کاربر راننده به سمت مبدأ به مقدار کافی نرسیده باشد.
  • کاربر راننده قبل از رسیدن به مبدأ و زدن روی گزینه «به مبدأ رسیدم» سفر را لغو کرده باشد.
  • کاربر راننده پس از حضور در مبدأ، مدت کافی منتظر مسافر نمانده و سفر را لغو کند.
  • دلایل لغو سفر در اپلیکیشن توسط کاربر راننده به‌درستی انتخاب نشده باشد.

نکات مهم برای دریافت هزینه لغو سفر

  • زمانی‌ که به مبدأ مسافر رسیدید و روی دکمه «رسیدم به مبدأ» زدید، حتما مدت‌زمان کافی منتظر بمانید و درصورتی‌که مسافر نیامد، با او تماس بگیرید.
  • اگر مدت‌زمان انتظار شما بیشتر از ۵ دقیقه طول کشید و مسافر همچنان قصد انجام سفر داشت از او بخواهید در اپلیکیشن مسافر وارد قسمت «گزینه‌های سفر» شده و «توقف در مسیر» را انتخاب کرده و مدت‌زمان توقف را اعمال کند.

در صورت بروز هرگونه مشکل، حتما موضوع را با تیم پشتیبانی رانندگان در میان بگذارید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱,۲۵۰ دیدگاه)

  1. متاسفانه بیش از۵ دقیقه از رسیدن به مبدأ می گرذد تماس با مسافر گرفته می‌شود مسافر جواب نمی دهد و یا گوشی خاموش است گزینه های عدم حضور مسافر یا عدم پاسخ گویی مسافر رامی زنم تنها کاری که اسنپ می کند لغو سفر مجاز هزینه کنسلی در کار نیست

  2. متاسفانه بیش از۵ دقیقه از رسیدن به مبدأ می گرذد تماس با مسافر گرفته می‌شود مسافر جواب نمی دهد و یا گوشی خاموش است گزینه های عدم حضور مسافر یا عدم پاسخ گویی مسافر رامی زنم تنها کاری که اسنپ می کند لغو سفر مجاز هزینه کنسلی در کار نیست

  3. سلام برا من هم بارها پیش اومده مسافر جایی بوده ک دسترسی ب اسنپ نداشته ومبدا را جای دیگری انتخاب کرده بعد از اینکه به مبدا رسیدم بامسافر تماس گرفتم مسافر میگه اگه امکان داره ب این آدرس ک میگم بیاین ومن قبول نکردم سفر را لغو کردم ولی من را جریمه کردن واقعا دیگه خیلیییی ارزش ما راننده‌ها رو پایین آوردن

  4. سلام برا من هم بارها پیش اومده مسافر جایی بوده ک دسترسی ب اسنپ نداشته ومبدا را جای دیگری انتخاب کرده بعد از اینکه به مبدا رسیدم بامسافر تماس گرفتم مسافر میگه اگه امکان داره ب این آدرس ک میگم بیاین ومن قبول نکردم سفر را لغو کردم ولی من را جریمه کردن واقعا دیگه خیلیییی ارزش ما راننده‌ها رو پایین آوردن

  5. اکثرأ قبول نمی‌کنند یا بلد نیستند حرف هم بزنی آدم بده هستی پیشنهاد میدم تایمر بزارید که از هر جهت الیه

  6. اکثرأ قبول نمی‌کنند یا بلد نیستند حرف هم بزنی آدم بده هستی پیشنهاد میدم تایمر بزارید که از هر جهت الیه

  7. با سلام مرسی توروخدا در قیمت سفر ها یه نظری بندازید تو شهرما کمترین مسیر ۳۰ هزار تومنه در واقع در اسنپ ۱۰یا گاها۱۲ هزار تومان میندازه که ۲ هزارتومان حق کمسیون اصلا صرف نمیکنه اخه شما تخفیف به مسافر میدید در عوض از کرایه ما کم میکنید این انصاف نیست اخه

  8. با سلام مرسی توروخدا در قیمت سفر ها یه نظری بندازید تو شهرما کمترین مسیر ۳۰ هزار تومنه در واقع در اسنپ ۱۰یا گاها۱۲ هزار تومان میندازه که ۲ هزارتومان حق کمسیون اصلا صرف نمیکنه اخه شما تخفیف به مسافر میدید در عوض از کرایه ما کم میکنید این انصاف نیست اخه

  9. سلام
    بله درست می‌فرمایید برای شما که راحت پشت میزتون نشستید فرمایش فرمودن ۵ دقیقه منتظر مسافر دادن راحته ولی برای ما که باید سر چهار راه شلوغ یا تو کوچه های یک طرفه و تنگ باریک که فقط جای رد شدن یک ماشین هست فرصت توقف ۵ ثانیه رو هم نداریم مگر اینکه بخاطر مسافر محترم تا تشریف بیارن بخواهیم روزی با ۱۰ نفردست به یقه بشیم.
    با تشکر از تمامی قوانین مغرضانه و یکجانبتون جهت رضایت کامل مسافران

  10. سلام
    بله درست می‌فرمایید برای شما که راحت پشت میزتون نشستید فرمایش فرمودن ۵ دقیقه منتظر مسافر دادن راحته ولی برای ما که باید سر چهار راه شلوغ یا تو کوچه های یک طرفه و تنگ باریک که فقط جای رد شدن یک ماشین هست فرصت توقف ۵ ثانیه رو هم نداریم مگر اینکه بخاطر مسافر محترم تا تشریف بیارن بخواهیم روزی با ۱۰ نفردست به یقه بشیم.
    با تشکر از تمامی قوانین مغرضانه و یکجانبتون جهت رضایت کامل مسافران

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00