مسئولیت سالم رسیدن بستهها به مقصد در اسنپباکس همواره بر عهده کاربر موتورسوار یا راننده است. با وجود این در اپلیکیشن ویژه مشتریهای اسنپباکس امکانی برای بیمه کردن بستهها قبل از ارسال آنها در نظر گرفته شده است. مشتریان اسنپباکس میتوانند به انتخاب خود بستههای ارسالی را بیمه کرده و به جز هزینه سفر، هزینه دیگری نیز برای بیمه بسته خود، پرداخت کنند. در این مطلب به نحوه پرداخت هزینه سفرهای بیمهشده و جزئیات مربوط به آن میپردازیم. برای اینکه در جریان محاسبه و شیوه کسر مبلغ بیمه از کرایه قرار بگیرید، این مطلب را تا انتها بخوانید.
مسئولیت سالم رسیدن بستهها همواره با راننده است
شرط اساسی فعالیت در اسنپباکس، پذیرفتن مسئولیت جابهجایی بستهها و سالم رساندن آنها به دست مشتری است. هر کاربر موتورسوار و راننده اسنپباکس با پذیرش هر درخواست سفر، مسئولیت حمل صحیح بستهها را نیز قبول میکند. اما گاهی ممکن است که حوادث نادر و اجتنابناپذیری همچون تصادفات رانندگی (در مواردی که موتورسوار مقصر نباشد) باعث آسیبرسیدن به بستهها شود؛ به همین علت برای اطمینان خاطر مشتری از سالم رسیدن بستهها به مقصد، امکان بیمهکردن بستهها در اسنپباکس فراهم شده است.
با وجود این نیز مسئولیت شما در برابر حمل بستهها کاهش پیدا نمیکند و اگر خسارتی به مرسوله وارد شود، شما به عنوان کاربر موتورسوار یا راننده اسنپباکس به خاطر این خسارت، مسئول هستید.
پرداخت هزینه سفر همراه با حق بیمه
سفرهایی که برای حمل بستههای آنها حق بیمه پرداخته شده است، همانند دیگر سفرها به شما نمایش داده میشوند. با این تفاوت که هزینه بیمه با هزینه سفر جمع شده و مجموع آنها به صورت هزینه سفر در متن درخواست، مانند تصویر زیر قابل مشاهده است.

عدم تاثیر حق بیمه بر درآمد اسنپی
کاربر راننده و موتورسوار عزیز، دقت داشته باشید که حق بیمه به صورت جداگانه توسط مشتری پرداخت میشود و تاثیری بر درآمد شما نخواهد گذاشت. ضمن اینکه شما کمیسیونی بابت مبلغ حق بیمه پرداخت نخواهید کرد و کمیسیون فقط بر روی هزینه سفر محاسبه میشود.
نمایش مبلغ حق بیمه در اپلیکیشن
اگر به بستهای حق بیمه تعلق گرفته باشد، این مبلغ در انتهای سفر از حساب کاربری اسنپباکس شما کسر میشود. برای اطلاع از میزان این مبلغ میتوانید فاکتوری که در پایان سفر به شما نمایش داده میشود را بررسی کنید. اگر سفری که انجام دادهاید شامل حق بیمه شده باشد، پیام «بیمه مرسوله (توسط مشتری پرداخت شده است) » را در فاکتور مشاهده خواهید کرد. چنانچه سفارشی شامل حق بیمه نشده باشد، این پیام را نیز در فاکتور آن مشاهده نمیکنید.

روش دیگر مشاهده مبلغ حق بیمهای که به هر سفر تعلق گرفته است، مراجعه به بخش «تراکنشهای مالی» در اپلیکیشن است.
شما از طریق انتخاب بخش «مالی» در اپلیکیشن ویژه کاربران راننده و موتورسوار اسنپباکس، میتوانید «تراکنشهای مالی» خود را مشاهده کنید.

کسر مبلغ حق بیمه در پرداختهای نقدی و اعتباری
اگر به سفری حق بیمه تعلق گرفته باشد، هنگام دریافت درخواست آن سفر، مبلغ حق بیمه را همراه با هزینه سفر مشاهده خواهید کرد. در پرداختهای نقدی هزینه سفر را همراه با مبلغ حق بیمه به صورت نقدی از مشتری دریافت میکنید. پس از پایان سفر، مبلغ حق بیمه که به سازمان بیمه پرداخت شده است، از حساب کاربری شما کسر خواهد شد.

اگر مشتری پرداخت اعتباری را انتخاب کرده باشد، مبلغ حق بیمه به همراه هزینه سفر را اعتباری پرداخت میکند. بنابراین در پایان سفر، مبلغ پرداخت شده حق بیمه از حساب شما کسر میشود.




