دسته‌بندی نشده

در برخورد با مسافر چه نکاتی را رعایت کنیم؟

آدم‌های خوش‌اخلاق و خوش‌رفتار روابط بهتری را تجربه می ‌کنند و در برخورد اول تاثیر بسیار خوبی در ذهن افراد‌ می‌گذارند. واقعیت این است که هربار که با فرد جدیدی آشنا می‌شویم وحتی قبل از آنکه با فرد مقابل صحبت کنیم بر اساس نوع رفتار و پوشش و آراستگی مورد قضاوت قرار می‌گیریم. در این مطلب چند نکته مهم را با هم مرور می‌کنیم که رعایت آنها باعث می‌شود خاطره خوبی از خودمان در ذهن افراد برجای بگذاریم.

به حریم شخصی مسافر احترام بگذارید.

همه ما برخورد گرم و محترمانه را دوست داریم. لبخند و خوش‌آمدگویی در ابتدای ورود مسافر نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی بین رفتار دوستانه و خوش ‌برخوردی و شوخی و دخالت بیجا در امور شخصی دیگران وجود دارد. رعایت مرزهای شخصی، پرهیز از صمیمیت و سوال نابجا در مورد زندگی خصوصی افراد رفتارهایی است که باعث می‌شود احترام شما و مسافرتان حفظ شود و خاطره‌ای خوش از سفر بجا بماند.

اصول و نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

احساس امنیت و آرامش هنگام سفر یکی از ضروری‌ترین نکات هم برای مسافر و هم برای شما است. تطابق مشخصات خودرو و راننده با اطلاعات اپلیکیشن، اطمینان از نام و مقصد مسافر قبل از شروع حرکت، پرهیز از ارائه اطلاعات بانکی به مسافر، پرهیز از سوار کردن فرد دیگر هنگام داشتن مسافر و … از جمله مواردی است که برای حفظ امنیت و جلوگیری از مشکلات احتمالی ضروری است و عدم رعایت انها ممکن است به مسدود شدن حساب کاربری منجر شود.

با آمادگی کامل سفر را شروع کنید.

توجه به برخی نکات ساده قبل از شروع سفرهای روزانه باعث می‌شود در وقت خودمان و مسافرمان صرفه جویی شود. پیش از شروع سفر از سالم بودن خودرو، داشتن بنزین کافی، پرباد بودن لاستیک‌ها، روغن موتور مطمئن شوید. حضور به همراه مسافر در پمپ بنزین یا تعمیرگاه باعث آزار مسافران شده و تجربه ناخوشایندی در ذهن آنها بجا می‌گذارد. همچنین قبل از شروع هر سفری با استفاده از مسیریاب ، مسیر مناسب و کم ترافیک را انتخاب کنید.

قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

رانندگی ایمن و مطمئن، سلامت خودتان، مسافر و سایر شهروندان را تضمین می‌کند. حفظ فاصله مناسب با سایر خودروها، بستن کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت مجاز، رانندگی بین خطوط، صحبت نکردن با موبایل حین رانندگی از آن دسته نکاتی هستند که رعایت آنها حرفه ای بودن شما را نشان می دهد و احتمال وقوع حوادث و تصادفات را به حداقل می‌رساند.

به خواسته مسافر اهمیت بدهید.

اگر مسافر درخواست‌های بجا و منطقی از شما دارد به خواسته او احترام بگذارید. شما زمان زیادی از روز را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و مطمئنا رضایت آنها باعث خوشحالی خودتان هم می شود. اگر مسافر از صدا یا نوع موزیک راضی نیست یا مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد و در کل خواسته نابجا و خلاف قانون ندارد، بهتر است مطابق خواسته او رفتار کنید.

آراسته و مرتب باشید.

همه ما وقتی در محیط جدید قرار می‌گیریم در نگاه اول متوجه تمیزی، نظم و مرتب بودن محیط می‌شویم و این آراستگی در ارزیابی ما از آن محیط بسیار موثر است. وقتی مسافر هنگام سوار شدن با  آراستگی شما و تمیزی و بوی خوش خودرویتان مواجه شود بسیاری از تنش های درونی او کم می شود و جای خود را به آرامش و رضایت درونی خواهد داد.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00