یکی از مزایای استفاده از اسنپ در سفرهای درونشهری، آرامش و امنیتی است که مسافران در خودروی کاربران راننده تجربه میکنند. در همین راستا میدانیم که باید با مسافران، رفتار خوبی داشته باشیم. اما گاهی مرز رفتار بد با مسافر برای برخی کاربران راننده روشن و مشخص نیست. رفتار سهوی ممکن است برای همه رخ بدهد، مهم این است که آگاهانه موجب رنجش همسفرمان نشویم. تاثیر تجربه ناخوشایند برای کاربران مسافر اسنپ، موجب میشود آنها کاربران راننده را یکسان ارزیابی کنند. این تصور، منجر به کمتر شدن سفرهای اسنپی کاربران میشود. این اتفاق روی درآمد روزانهی شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت و باید جلوی رخ دادن آن را گرفت.
اما رفتار درست با مسافر شامل چه مواردی میشود:
وقتشناس باشید
هر کاربر رانندهای با وقتشناس بودن میتواند تصویر مثبتی از خود به نمایش بگذارد. برای وقت مسافرها ارزش قائل باشید و سر موقع به مبدا برسید. این نکته نشاندهندهی احترام شما به مسافر است. گاهی پیش میآید که بنزین خودرو حین سفر تمام میشود. در چنین مواقعی مسافر معمولا ناراحت میشود؛ زیرا در اثر این اتفاق دیر به مقصد میرسد. کاربران راننده حرفهای تکتک سفرها را با آمادگی کامل شروع میکنند و نداشتن بنزین، یکی از مثالهای بارز عدم آمادگی است.
احترام را در تمام جوانب رعایت کنید
یک رانندهی خوب و حرفهای سعی میکند ابتدا مسافرش را بشناسد و مطابق سلیقه و خواستهی او رفتار کند. بعضی از رانندهها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع میکنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر رانندهی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوتهای زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ میتوانند به نحوهی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواستهای سفر تاثیر میگذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذرهبین است و حتی گفتن یک کلمهی ناشایست میتواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.
طبق خواستهی مسافر عمل کنید
برخی خواستههای مسافران غیرمنطقی است. مثلا اگر مسافر درخواست کرد مسیر ورود ممنوع را طی کنید، مجاز به انجام چنین کاری نیستید. اما در صورتی که از شما خواست موزیک را قطع کنید یا کمی شیشهها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواستهی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفهای است که کاربران راننده اسنپ معمولا آن را رعایت میکنند.



