
مشتریان در سفرهای اسنپباکس، پس از پایان سفر به کیفیت انجام سفر امتیاز میدهند. حداکثر این امتیاز پنجستاره است و تبدیلشدن به کاربر موتورسوار پنجستاره، بهترین امتیازی است که میتوان در اسنپباکس به دست آورد؛ اما کاربران موتورسوار چطور میتوانند امتیاز پنجستاره کسب کنند؟ در این مطلب همراه ما باشید تا قوانین و نکاتی را که باعث میشوند یک سفر باکیفیت بالا و پنجستارهای داشته باشید با هم مرور کنیم. اگر هنوز برای ثبتنام اقدام نکردهاید، با زدن روی گزینه ثبتنام پیک موتوری درخواست خود و اطلاعات مورد نیاز خواسته شده را ثبت کنید.
ثبت بهموقع مراحل سفر
وقتی مسئولیت جابهجایی بستهها در اسنپباکس را میپذیرید، لازم است مراحل سفر را از لحظه حضور در مبدأ تا تحویل بسته حتماً در اپلیکیشن کاربر موتورسوار و راننده اسنپ بهموقع و در زمان درست ثبت کنید. مراحل سفر اسنپباکس در سفرهای حمل مرسوله شامل «رسیدم به مبدأ»، «بسته را تحویل گرفتم»، «رسیدم به مقصد» و «بسته را تحویل دادم» است که ثبت بهموقع هرکدام، پیگیری مشکلات احتمالی از طرف کارشناسان پشتیبانی را آسانتر میکند. همچنین از ثبت پایان سفر پیش از تحویل مرسوله اکیداً خودداری کنید.
تطابق مشخصات کاربر راننده و وسیله نقلیه با اطلاعات اپلیکیشن
برای انجام سفرهای حمل مرسوله و حمل مسافر، باید از موتورسیکلت ثبت شده در اسنپباکس استفاده کنید و موتورسوار و وسیله نقلیه باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. تطابق کاربر راننده یا وسیله نقلیه از مهمترین قوانین اسنپباکس است و نادیدهگرفتن آن پیامدهای ناخوشایندی دارد.
عدم درخواست مبلغ اضافی
هزینه سفرهای حمل مرسوله و مسافر در اپلیکیشن کاربران موتورسوار اسنپباکس از همان ابتدای سفر مشخص میشود و در صورت انجام و پایانیافتن سفر به حساب کاربر موتورسوار واریز میشود. درخواست مبلغ اضافی در مبدأ یا مقصد خلاف قوانین اسنپ است و باعث کمشدن امتیاز میشود و ممکن است حساب کاربریتان غیرفعال شود.
عدم اصرار به پرداخت نقدی
مشتریان برای پرداخت هزینه اسنپباکس میتوانند هر کدام از روشهای پرداخت آنلاین یا نقدی را انتخاب کنند. اصرار بر پرداخت هزینه بهصورت نقدی در مبدأ یا مقصد خلاف قوانین اسنپباکس است و کاربران حرفهای اسنپباکس به انتخاب مشتری احترام گذاشته و در مورد شیوه پرداخت هزینه سفر اصراری نمیکنند.
حضور بهموقع در مبدأ و مقصد
کاربران موتورسوار حرفهای اسنپباکس، هنگام قبول یک درخواست در سریعترین زمان ممکن خود را به مبدأ رسانده و بهمحض دریافت مرسوله نیز در زمان منطقی سفارش را به دست مشتری میرسانند. تأخیر بیش از اندازه در ارسال سفارشها در اسنپباکس پذیرفته نیست.
تحویل سفارش جلوی در واحد
سفارشهای حمل مرسوله، باید جلوی در واحد به دست مشتری برسند. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که مطمئن شوید سفارش حتماً به دست مشتری رسیده است. قراردادن سفارشها در لابی یا آسانسور ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود و پیگیریهای بعدی دررابطهبا سفارش را دشوار سازد.
بههیچ وجه سفارشها را در لابی یا آسانسور قرار ندهید و حتما به دست شخص سفارش دهنده برسانید. در صورت بروز مشکل، قبل از هر اقدامی با پشتیبانی هماهنگ کنید.
اطمینان از انجام سفر قبل از قبول آن
کاربران موتورسوار اسنپباکس، قبل از اینکه درخواستی را قبول کنند مبدأ و مقصد سفر را با دقت بررسی میکنند و پس از اطمینان از انجام سفر، آن را میپذیرند. لغو سفر بیش از اندازه منجر به غیرفعالشدن حساب کاربری شما میشود.
توجه به چیدمان صحیح کالاها
دقت به چیدمان صحیح کالاها، توجه ویژه به مرسولههای حساس و شکستنی از آسیبدیدن سفارشها جلوگیری کرده و باعث میشود هنگام حرکت یا ترمز ناگهانی آسیبی به آنها وارد نشود. سالم رساندن سفارشها به مقصد یکی از مهمترین قوانین اسنپباکس است.
عدم تماس با مشتری پس از پایان سفر
راههای مختلفی برای ارتباط با پشتیبانی در اپلیکیشن وجود دارد. درصورتیکه مشکلی در کالای تحویل داده شده وجود داشت و مشتری مستقیماً با شما تماس گرفت؛ محترمانه درخواست کنید که با پشتیبانی تماس بگیرند. همچنین هرگز بعد از پایان سفر با مشتری تماس نگیرید.
برخورد مناسب با مشتری
کاربران موتورسوار حرفهای اسنپباکس پس از رسیدن به مبدأ یا مقصد با روی گشاده با مشتری و تحویلگیرنده بسته روبرو میشوند. همین برخوردهای کوتاه ساده و ردوبدلکردن چند جمله کوتاه تجربه خوشایندی برای شما و مشتری ایجاد میکند.
تماس با پشتیبانی در صورت بروز هرگونه مشکل
در صورت بروز مشکل، حتماً با کارشناسان پشتیبانی تماس بگیرید و بههیچعنوان با مشتری مشاجره نکنید.
رعایت موارد مذکور و رفتار حرفهای هنگام انجام سفرها در اسنپباکس به کسب امتیاز بالا و افزایش درآمد شما منجر خواهد شد.
عالی… همه قوانین رو موبه مو انجام می دهم… تشکر از پشتیبانی
سلام وقت بخیر
لطف کنید یه مقدار کرایه ها رو افزایش بدید. بعضی مسافت ها واقعا کرایش خیلی کمه .
سلام خدمت همه دوستان وهمکاران عزیز ممنونم از اسنپ که همه مارا دورهم جمع کرده است باتشکر…..وسپاس فراوان…..
عالی بوداموزنده هست حتماانجام میدهیم
من این بار اول هست که کلا نظر دادم زنده باشی خسته شدی
بسیار عالی
عالی و ممنون از تلاش بی وقفه و شبانه روزی شما




لطفا صدوربارنامه الکترونیک رو به سفرهای بین شهری اضافی کنید. و در کارخانه ها و شهرک های صنعتی اطلاع رسانی نسبت به امنیت و بیمه حمل با توسط اسنپ انجام بدید. خیلی ها اطلاع ندارم و از وانت تلفنی ماشین میگیرن. .و با سپاس از کرایه و پاداش خیلی خوب نصبت به سرویسهای بین شهری. من هر وقت از باربری بار میگیرم از مقصد اصفهان تا تهران با وجود اینکه فقط واسطه هستن از صاحب بار ۳ملیون میگیرن وبه راننده ۲ملیون میدن !ولی اسنپ همین مسیر رودوملیون و چهارصد میده. تازه کمیسیون نداره. ۱۵۰ هم پاداش میده. و خیلی عالی هست قیمت گذاری اسنپ. با تشکر ویژه از مسئولان در خصوص سفرهای بین شهری وانت



از حق نگذریم کرایه وانت بین شهری عالی هست و با وجود اینکه کمیسون هم نداره !تازه پاداش هم داره برای هر سرویس ۱۵۰ هزارتومان. ای کاش هرچه زودتر تمامی شهرها راه اندازی بشه. چون درخواستها خیلی کمه واسه بین شهری. هنوز به شیوه قدیم خیلی ها از باربری ماشین میگیرن چون بارنامه واسشون واجبه. لطفا گزینه ای واسه صدور بارنامه الکترونیک رو بهش اضافی کنید .شرکتها و کارخانه های دولتی و دارای امور مالی به بارنامه واسه پرداختها حسابرسی خود نیاز دارن و از باربری ماشین میگیرن واز طرفی آگاهی لازم نصبت به ایمنی و بیمه حمل بار توسط اسنپ ندارن. با تشکر
سلام دوست عزیز
سپاس از همراهی شما
موفق باشید.
بعضی از مشتری ها وقتی سفارش را تحویل میدهیم میگویند شماره کارت بدهیم واریز کنیم اما وقتی شماره کارت میدهیم واریز نمیکنند و تماس میگیریم جواب نمیدهند با این افراد واقعا چه رفتاری باید کرد ؟!!
شهرام عزیز اگر در مورد پرداخت هزینه سفر با موارد زیر مواجه شدید، لازم است حداکثر تا ۴۸ ساعت پس از پایان سفر، از بخش پشتیبانی داخل اپلیکیشن، درخواستتان را ثبت کنید.
در صفحه اصلی اپلیکیشن پایین سمت چپ، روی گزینه پشتیبانی بزنید و در صفحهای که باز میشود گزینه مالی را انتخاب کنید. در صفحه مالی، گزینه پرداختنشدن هزینه سفر را انتخاب کرده، و روی ثبت درخواست بزنید. صفحهای برایتان باز میشود که لازم است سفر مورد نظرتان (سفری که با مشکل مواجه شده) را انتخاب کرده و مشکلتان را توضیح دهید.