پروموکلاب

چگونه با پیگیری به‌موقع میزان ثبت‌نام‌ها و عملکرد خود را بهبود دهیم؟

جذب راننده‌های جدید همیشه کار آسانی نیست. افراد همیشه به‌صورت داوطلبانه برای ثبت‌نام به ما مراجعه نمی‌کنند. خیلی وقت‌ها برای جذب کسی که فقط برای پرسیدن یک سوال ساده به ما مراجعه کرده ساعت‌ها وقت می‌گذاریم. به دوستان و آشنایان سفارش میکنیم افراد جدیدی را برای جذب در ناوگان به ما معرفی کنند و در نهایت زمان زیادی صرف آموزش راننده‌های تازه جذب شده می‌کنیم.

با خواندن این جملات حتما خاطرات و ماجراهای زیادی برای شما هم زنده شده و تجربه حداقل چند مورد از موارد بالا را داشته‌اید. و در خیلی از موارد کاربران راننده‌ای که توسط شما با زحمت فراوان ثبت‌نام شده‌اند، به‌راحتی و بدون آن‌که دلیلش را متوجه شوید غیر فعال شده‌اند یا گاهی فعالیت خود را شروع هم نکرده‌اند.

ثبت‌نام‌هایی که با صرف زمان و انرژی و خلاقیت شما انجام می‌شوند نباید به‌سادگی از دست بروند و کلید این مسئله پیگیری به‌موقع و درست شماست. یک پیگیری به‌جا نه تنها باعث حفظ کاربران راننده در ناوگان می‌شود، بلکه می‌تواند خیلی از راننده‌های کم‌فعالیت را به اعضایی فعال و باانگیزه تبدیل کند.

پیگیری به موقع باعث کاهش راننده های غیر فعال می‌شود، از مسدود شدن حساب کاربری رانندگان جلوگیری می‌کند و می‌تواند به کاربران راننده‌ای که به تازگی به ناوگان اسنپ پیوسته‌اند کمک کند، امتیازات خود را افزایش دهند.

مهم‌ترین کار شما به عنوان یکی از پروموترهای اسنپ، پس از ثبت‌نام راننده‌های جدید، پیگیری آغاز کار راننده و دنبال کردن نحوه عملکرد او در ادامه راه است. یک تماس کوتاه ممکن است راننده‌ای را که پس از ثبت‌نام هنوز فعالیت خود شروع نکرده و حتی موضوع را به‌کلی فراموش کرده، برای ادامه دادن مصمم‌تر کند.

زمان‌های طلایی پیگیری چه وقت‌هایی است؟

بین پیگیری و آزاردهنده بودن، تنها یک خط باریک وجود دارد و تلاش ما به‌عنوان پروموتر، حرکت روی این مرز باریک است. پیگیری کاربران راننده‌ای که تازه ثبت‌نام کرده‌اند به معنای زنگ زدن مداوم به راننده نیست، بلکه به معنی شناخت زمان‌هایی است که شما به‌عنوان ثبت‌نام کننده راننده‌ها باید وارد عمل شوید.

بهترین و در دسترس‌ترین روش پیگیری عملکرد راننده‌های ثبت‌نام‌شده، دنبال کردن وضعیت ثبت‌نام آنها در بخش «گزارشات» پورتال پروموکلاب است. زیربخش وضعیت رانندگان در این قسمت، به‌صورت روزانه آپدیت شده و اطلاعات لازم برای پیگیری وضعیت رانندگان را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • تعداد سفرهای انجام شده توسط راننده
  • راننده‌هایی که حساب کاربری آن‌ها مسدود شده و دلایل این مسدودی
  • امتیاز رانندگان ثبت‌نام‌شده

هر یک از این موارد نحوه پیگیری خاص خود را می‌طلبدند که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

چگونه یک پیگیری مؤثر داشته باشیم؟

همان‌طور که گفتیم، نحوه برخورد و پیگیری در هر یک از موارد عدم انجام انجام سفر، امتیاز پایین و یا مسدود شدن حساب با هم متفاوت است. اما یک نقطه مشترک در مورد چگونگی برخورد شما به‌عنوان یک پروموتر مؤثر با هر یک از این موارد وجود دارد و آن مورد اعتماد راننده بودن است.

هیچ چیزی مثل جلب اعتماد کاربران راننده نمی‌تواند قدرت نفوذ و تأثیرگذاری شما را زیاد کند.

بگذارید راننده به شما به‌عنوان فردی نگاه کند که فارغ از هر قرارداد کاری قابل اعتماد است. لازمه ایجاد این اعتماد، همدردی و اهمیت دادن به مشکلاتی است که مانع سفرهای جدید و یا افزایش امتیاز کاربر راننده شده‌اند. پیش از هرچیز از راننده بپرسید حالش چطور است و آیا همه چیز خوب پیش می‌رود؟

با باز کردن گفت‌وگو به‌صورت دوستانه اجازه دهید راننده خود علت کاهش عملکردش را به شما بگوید و بعد راه‌حل‌های مناسب را به او نشان دهید. چنین گفت‌وگوهایی باعث می‌شود در موارد بعدی خود راننده‌ برای پرسیدن سوالات و یا دریافت آموزش‌های لازم به شما مراجعه کنند.

راننده‌هایی که هنوز سفر اول خود را انجام نداده‌اند

با پیگیری راننده‌هایی که هنوز فعالیت خود را شروع نکرده‌اند و یا به حدنصاب سفر مورد نیاز نرسیده‌اند، از غیر فعال شدن یا دد شدن راننده‌هایی که ثبت‌نام کرده‌اید جلوگیری می‌کنید.

  • در روز اول ثبت‌نام راننده‌های جدید، حتما تماسی با آن‌ها داشته باشید و یادآوری کنید لازم است تعداد سفرهای مشخص شده را به اتمام برسانند.
  • با گفت‌وگویی صمیمانه، راننده‌ها را به فعالیت تشویق کنید. برای این کار می‌توانید امتیازات و طرح‌های تشویقی را که می‌تواند برای راننده‌ها جذاب باشد یادآوری کنید.
  • در بهترین زمان با راننده تماس بگیرید. اواسط روز برای این‌که مطمئن شوید راننده سفرهای خود را انجام خواهد داد، زمان خوبی است.
  • از کارشناسان فروش بخواهید فهرست راننده‌هایی که هنوز سفرهای خود را انجام نداده‌اند برای شما ارسال کنند و به سرعت پیگیری‌های لازم را انجام دهید.
  • در صورتی‌که از راننده‌ها شناخت کافی ندارید، در ساعات اداری و یا ساعات پایانی شب با آن‌ها تماس نگیرید. یک تماس بی‌موقع می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت و درنتیجه کاهش تأثیرگذاری شما شود.
  • قبل از هر پرسشی، ابتدا احوال راننده را جویا شوید و سعی کنید بفهمید چه مشکلی باعث عدم فعالیت او شده است و در صورت امکان سعی کنید مشکل او را برطرف کنید. به‌عنوان مثال در صورت خرابی خودروی راننده، می‌توانید یکی از تسهیلات اسنپ را که در نزدیکی محل زندگی راننده است معرفی کنید.

راننده‌هایی که حساب کاربری آن‌ها مسدود شده است

در مورد راننده‌هایی که حساب کاربری آن‌ها مسدود شده است، مهم‌ترین کار، پیگیری سریع، پیدا کردن علت مسدودی حساب و اقدام برای رفع مشکل پیش‌آمده و فعالیت دوباره راننده است.

  • برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربری رانندگان، دقت داشته باشید که حتما کلیه مدارک لازم کاربران راننده در روز ثبت‌نام آپلود شود. در صورت نقص مدارک پیگیری کامل شدن آن‌ها را در اولویت قرار دهید.
  • پس از آپلود مدارک راننده‌ها توجه کنید تصویر مدارک کاملا واضح باشد. مدارک مغشوش رد می‌شوند.
  • یکی دیگر از مسائلی که باعث مسدودی راننده‌ها می‌شود، عدم تطابق چهره با مدارک ارائه شده است. دقت کنید عکس ارائه شده رانندگان حتما مطابق ضوابط مشخص شده و کاملا واضح باشد.

راننده‌هایی که امتیاز پایین دارند

امتیاز پایین راننده‌ها دلایل مختلفی اعم از عدم توانایی در استفاده درست از نرم‌افزار راننده، عدم اطلاع از قوانین و مقررات اسنپ و یا مشکلات دیگر دارد.

  • از کارشناسان فروش خود جویای لیست رانندگانی که امتیاز پایینی دارند شوید.
  • گفت‌وگویی دوستانه با راننده‌ها داشته باشید و سعی کنید دلایل امتیاز پایین آن‌ها را پیدا کنید.
  • راننده‌ها را تحت آموزش مجدد قرار دهید. این کار می‌تواند با ارسال ویدیوهای آموزشی و یا تشویق و فراخواندن راننده برای دریافت آموزش حضوری باشد.
  • مشکل پایین بودن امتیازات راننده‌ها، اغلب با تمیز نگه داشتن خودرو، ظاهر آراسته و خوش‌برخورد بودن آن‌ها با مسافران برطرف می‌شود. مهمترین راه بدست آوردن رضایت مسافر چهره خندان و برخورد دوستانه کاربران راننده با آن‌هاست.

سخن پایانی

پیگیری درست و به‌موقع یکی از ویژگی‌های اصلی تمام پروموترهای موفق اسنپ است. با پیگیری درست، از ریزش لیست ثبت‌نام‌های خود جلوگیری می‌کنید و رابطه بهتری با کاربران راننده ایجاد می‌کنید. فراموش نکنید ارتباط مؤثر و صمیمانه با کاربران راننده می‌تواند ثبت‌نام‌های جدیدی را از طرف آن‌ها برای شما به‌همراه داشته باشد. افراد همیشه سراغ کسانی می‌روند که با ایجاد همدلی در یادشان ماندگار شده‌اند.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۴۸۹ دیدگاه)

  1. باسلام بنده ۱۰ بار امتحان دادم ولی حساب کاربریم وصل نشد وهر وقت زنگ می زنم اپراتور میگه امتحان بدید باتشکر

  2. سلام امروز حساب منو به صورت دائم اسنپ بست دلیلشم میگه سفر فیک انجام دادی چند بار نمره اسنپ من ۴.۹ بوده همیشه بازخورد های مثبتی از مسافرا داشتم همیشه هم طرح تشویقی برام میمود اسنپم هفته ای یه بار پیام میداد به دلایل زیر جزو راننده های با ارزش ما هستی
    بعدش سر هیچی حساب منو کامل میبنده پیگری میکنم میگه شما همیشه زو پایان سفر رو میزنی و. دیگه هیچ. کاری از دست کسی بر نمیاد
    یه پشتیبان دیگه هم میگفت سیستم حسابتو بست و هیچ ادمی این کا رو نکرد
    در صورتی که چون شهر ما کوچیکه کوچه ها نزدیکه خیلی پیش میاد سه دقیقه بعد سوار شدن پایانو برای سفر بعدی میزدم
    یه نفر ندارین برسی کنه پرونده منو انقدر بی قانونه؟؟؟
    این برخورد با راننده به اصطلاح خوبتونه وای به حال رانندگان با نمره متوسط به پایین

  3. سلام خسته نباشیدواقعا چرا راننده نبایدخبرداشته باشه این امتیازکه الان مسافرمیدی به چه دلیل به خدا خیلی ازمسافرهستن فقط فقط بخاطراینکه نمی تونن سواری مجانی ازراننده بگیرن امتیازمنفی میدن یا دلیل مشابه این من خودم چون به مسافرگفتم نمی تونم تواین جاده خاکی بیام بهم امتیازمنفی دادواقعا این انصاف نیست الان بیخودبی جهت حساب کاربری من مسدودشده چون امتیازکم بود

  4. سلام بنده چند مدت است مسدود شده حساب کاربری به دفاترم مراجعه کردم باید چیکار کنم فعال شه ممنـون میشم راهنمایی کنید

  5. سلام
    والا من راننده شب بودم این مسافرهای ک شب ماشین میگیرند اکثرا کس دیگه درخواست داده ب همین خاطر امتیاز ما کم شده …..حساب مسدود کردن

  6. بدون هیچ دلیلی حساب کاربری من مسدود دائم شده هست
    من همیشه سعی کردم با احترام با مسافر برخورد کنم و اعتماد مسافر را جلب کنم
    لطفا در مورد رفع مسدودی راهنمایی کنید

  7. سلام امروز روز اربعین حساب کاربری به علت امتیازم زیر۴/۲بود غیر فعال شده چرا وقتی ماشینم خراب بود در تعمیرکاه بوده در شبانه روز سه سرویس بیشتر نمیرم چگونه امتیازم بیارم بالا ؟؟؟؟؟؟واقعا برای اسنپ متاسف هستم که فکر نمیکند شاید راننده هزار گرفتاری داشته باشد نباید به همین راحتی ودر روز تعطیل که دست راننده از زمین زمان کوتاه هستش غیر فعال نکنن لاعقل تو روز کاری این کار بکنن که بنده خدا بتونه مشکلش تا حدودی حل کند

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00