اسنپ باکسآموزش رانندگان و موتورسواران اسنپ‌باکس

قوانینی برای افزایش کیفیت سفرهای کاربران راننده کامیونت اسنپ‌باکس

به مقصد بهار

تبدیل شدن به کاربر راننده حرفه‌ای اسنپ‌باکس، نیازمند رعایت قوانین ناوگان است. رعایت این موارد موجب می‌شود کاربر راننده درآمد بالاتری داشته باشد. دلیل دیگر اهمیت قوانین، ایجاد آرامش حین فعالیت است. چرا که تخطی از خطوط قرمز اسنپ منجر به مسدود شدن حساب کاربری و در مواردی قطع همکاری خواهد شد. در این مطلب در مورد قوانینی صحبت می‌کنیم که با رعایت آنها، می‌توانید تجربه فعالیت خوشایندی داشته باشید و درآمد بالاتری کسب کنید.

ویژگی‌های حرفه‌ای‌ها

وقت‌شناسی و تعهد از جمله مهمترین ویژگی‌های افراد حرفه‌ای در هر شغلی است. فعالیت در ناوگان اسنپ‌باکس نیز به دلیل اینکه عموم مشتریان بر اساس خدمات ارائه شده برنامه‌ریزی می‌کنند نیازمند توجه زیادی است در ادامه چند ویژگی حرفه‌ا‌ی‌ها را با هم مرور میکنیم. در ضمن توجه داشته باشید عدم رعایت هرکدام از این موارد منجر به مسدود شدن موقت یا دائم حسا‌ب‌کاربری راننده خواهد شد:

  • حتما خودتان شخصا و به‌موقع در محل بارگیری حاضر شوید.
  • باری که حمل می‌کنید امانت مشتریان به شماست. امانت‌دار باشید و بار را صحیح و سالم به مقصد برسانید.
  • در تمام مراحل انجام سفر از لحظه دریافت درخواست تا پایان، با صداقت با مشتریان تعامل داشته باشید.
  • در صورت بروز مشکل شخصا مداخله نکنید و حتما با مرکز پشتیبانی اسنپ‌باکس در تماس باشید.

ثبت به‌موقع مراحل سفر

ثبت به‌موقع مراحل سفر از مهمترین قوانین فعالیت در ناوگان اسنپ است و در صورت بروز مشکل در هر مرحله از سفر، کارشناسان پشتیبانی اسنپ‌باکس می‌توانند مساله را با سرعت بهتری پیگیری و رفع کنند.

ترتیب مراحل سفر در سفرهای سرویس اسباب‌کشی اسنپ‌باکس به صورت زیر است:

  • مشاهده درخواست‌های سفر و جزئیات آن روی صفحه اپلیکیشن
  • لمس گزینه «شروع درخواست» یک ساعت و نیم قبل از انجام سفر
  • لمس گزینه «به مبدا رسیدم» پس از رسیدن به مبدا
  • لمس گزینه «بسته را تحویل گرفتم» پس از بارگیری و دریافت مرسوله
  • لمس گزینه «رسیدم به مقصد» پس از حضور در مقصد
  • لمس گزینه «بار را تحویل دادم»، بعد از خالی کردن بار در مقصد و تحویل بار به مشتری
  • گرفتن امضا از مشتری

قوانین مهم برای پیشگیری از مشکل

حضور کارگر مطابق با تعداد موردنیاز مشتری

کاربران راننده خودروهای سنگین برای جابه‌جایی بار و اثاث می‌دانند که باید به تعداد کارگران مورد نیاز مشتریان که در اپلیکیشن به آن اشاره شده است توجه کنند. این تعداد با توجه به میزان بار از سوی مشتری درخواست داده می‌شود. عدم توجه به این موضوع می‌تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد.

  • اگر تعداد کارگر همراه شما منطبق با درخواست مشتری در اپلیکیشن نباشد، هزینه ساعات اضافی برایتان در نظر گرفته نمی‌شود.
  • همچنین اگر بدون هماهنگی با مرکز تماس، بیش از تعداد درخواست شده کارگر با خود به مبدا ببرید، هزینه کارگر اضافه به شما تعلق نمی‌گیرد.

عدم درخواست مبلغ اضافی

از دیگر ویژگی‌های کاربران حرفه‌ای عدم درخواست مبلغ بیشتر از چیزی است که در اپلیکیشن به‌عنوان کرایه درج شده است. هزینه سفرهای اسنپ‌باکس بر اساس مواردی همچون مسافت، ترافیک و میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و به‌هیچ‌عنوان تغییر نمی‌کند. اگر مشتری قصد اضافه‌کردن مقاصد دیگری را به سفر داشته باشد یا با تأخیر در مبدأ حاضر شود، هزینه جدید سفر از طریق قابلیتی به نام «بازنگری قیمت» از سوی پشتیبانی اسنپ‌باکس تعیین می‌شود.

توجه داشته باشید درصورتی‌که گزارشی مبنی بر درخواست مبلغ اضافی از طرف مشتری ثبت شود، مشمول جریمه خواهید شد و در صورت تکرار ممکن است حساب کاربری‌تان مسدود شود.

پرداخت کمیسیون

در سفرهای اسنپ‌باکس طبق توافق بین اسنپ‌باکس و کاربران راننده درصدی از درآمد سفر با عنوان کمیسیون سفر در نظر گرفته می‌شود. اگر مشخص شود کاربر راننده‌ای برای عدم پرداخت کمیسیون، مشتری را مجبور به لغو سفر کرده است، مشمول جریمه خواهد شد و حتی ممکن است حساب کاربری وی مسدود شود.

وقت‌شناسی در دریافت و تحویل بار

هنگامی که درخواستی را از طریق اپلیکیشن اسنپ‌باکس قبول می کنید، لازم است در کوتاه‌ترین زمان خود را به مبدأ برسانید. تأخیر در رسیدن به مبدأ یا در دسترس نبودن در صورت تماس کاربر مشتری با شما و یا انتظار بیش از اندازه مشتری تخلف محسوب می‌شود. به همین ترتیب باید به‌موقع و در زمان معقولی بار را به مقصد برسانید و درصورتی‌که مشتری به دلیل عدم پاسخگویی شما در زمان شروع سفارش، سفر را لغو کند، مشمول پرداخت جریمه نقدی خواهید شد و در صورت تکرار، مبلغ جریمه افزایش خواهد یافت.

تماس با پشتیبانی در صورت بروز خسارت

در صورتی که تیم باربری در طول سفر به مرسولات خسارت وارد کند، باید بلافاصله به پشتیبانی اطلاع دهید و هزینه را بعد از اعلام پشتیبانی به مشتری پرداخت کنید. در صورتی که خسارت وارده به دلیل بسته‌بندی نامناسب مشتری باشد، خسارت بر عهده کاربر مشتری است.

قوانینی برای افزایش کیفیت سفرهای کاربران راننده کامیونت اسنپ‌باکس باشگاه رانندگان اسنپ

مواردی که باید با پشتیبانی تماس بگیرید

اپلیکیشن اسنپ‌باکس حلقه‌ای برای اتصال کاربران درخواست‌کننده به کاربران راننده است بنابراین در بسیاری از موارد شما کاربران راننده نیازی به مذاکره با مسافران و درخواست‌کنندگان نخواهید داشت. برخی از مهمترین مواردی را که حتما باید با پشتیبانی مطرح کنید را در ادامه مرور می‌کنیم.

شماره تماس پشتیبانی

  • تماس با مشتریان پس از پایان سفر، خلاف قوانین اسنپ‌باکس است. در صورت تماس مشتری با شما برای جابه‌جایی مجدد بار حتما با مرکز پشتیبانی تماس بگیرید.
  • در صورتی که مشتری رفتار مناسبی با شما نداشت از مشاجره و مداخله شخصی پرهیز کرده و با پشتیبانی اسنپ‌باکس تماس بگیرید.
قوانینی برای افزایش کیفیت سفرهای کاربران راننده کامیونت اسنپ‌باکس باشگاه رانندگان اسنپ
  • در صورتی که پیش از انجام سفر خودروی شما دچار نقص فنی شده و نمی‌توانید برای انجام سفر به مبدا بروید حتما به پشتیبانی اطلاع دهید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۶۴ دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00