آموزش رانندگانامکانات اپلیکیشن

آموزش اپلیکیشن جدید کاربران راننده (اندروید)

اپلیکیشن راننده اسنپ به‌روز شد. در جدیدترین به‌روزرسانی اپلیکیشن کاربران راننده، امکانات جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر قابلیت‌های جدید، کاربران راننده ساده‌تر از گذشته امکان استفاده از اپلیکشن را خواهند داشت.
در ادامه برخی کارکردهای ابتدایی از جمله قبول سفر را مرور می‌کنیم.

پس از باز کردن اپلیکیشن رانندگان، ابتدا شماره تلفن اسنپی خود را (شماره‌‌ای که با آن در اسنپ ثبت‌نام کردید) وارد کنید. کد ۶ رقمی به شماره شما ارسال می‌شود. کد ارسالی را وارد کنید. برای وارد کردن کد تأیید، تنها یک دقیقه فرصت دارید.

کاربران راننده برای فعالیت در ناوگان اسنپ نیاز دارند در اپلیکشن رانندگان آنلاین باشند. برای این منظور کافی است دکمه خاموش را لمس کرده تا آنلاین شوید. در این وضعیت، درخواست‌های سفر برای شما ارسال می‌شود. همچنین برای تغییر در تنظیمات سفر، گزینه «تنظیمات دریافت سفر» را انتخاب کنید.

این گزینه به کاربران راننده اجازه می‌دهد درخواست سفرها در محدوده‌های طرح کاهش آلودگی هوا یا طرح ترافیک را مدیریت کنند.

برای نمایش موقعیت کنونی خود نیز، لازم است گزینه دایره‌ای شکل (علامت هدف) را لمس کنید. موقعیت شما روی نقشه نمایش داده می‌شود.

نحوه‌ی وارد کردن شماره شبا

کاربران راننده اسنپ برای تسویه حساب روزانه نیاز به ثبت شماره شبا در اپلیکیشن راننده دارند. همچنین لازم به یادآوری است، در صورتی که شماره حساب شما در بانک‌های طرف قرارداد اسنپ باشد تسویه‌حساب حتی در روزهای تعطیل نیز طبق روال روزانه انجام می‌شود.

برای ثبت شماره شبا، از گزینه‌های پایین صفحه (سمت چپ گزینه روشن و خاموش)، گزینه مالی را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، سمت چپ بالا، گزینه «ثبت شماره شبا» را انتخاب کنید.

شماره شبای خود را بدون IR ابتدایی وارد کرده، در بخش بعدی نام و نام‌خانوادگی صاحب حساب را ثبت کنید. لازم است در بخش سوم نام بانک مورد نظر را از فهرست انتخاب کنید.

نحوه وارد کردن شماره کارت بانکی

برای دریافت اعتبار سهمیه بنزین لازم است شماره کارت بانکی‌تان را در اپلیکیشن راننده اسنپ ثبت کنید. این شماره کارت حتما باید به نام خودتان باشد و مربوط به همان حسابی باشد که شماره شبای آن را در مرحله‌ی قبل وارد کرده‌اید.

برای ثبت شماره شبا، از گزینه‌های پایین صفحه (سمت چپ گزینه روشن و خاموش)، گزینه مالی را انتخاب کنید. در صفحه باز شده، سمت چپ بالا، تصویر کارت بانکی را لمس کنید. سپس شماره ۱۶ رقمی کارت بانکی‌تان را در در بخش مربوطه وارد کنید و گزینه ثبت را بزنید.

قبول سفر

با ارسال درخواست سفر به کاربر راننده، شما می‌توانید مبدأ، مقصد (مقصد دوم) یا جزئیات بیشتری از سفر را مشاهده کنید. در صورت تمایل کافی است دکمه قبول سفر را نگه دارید.

پس از قبول سفر، با استفاده از گزینه «مسیریابی» به سوی مبدأ حرکت کنید. علامت فلش بالای نشانی مبدأ، جزئیات بیشتری از سفر را نمایش می‌دهد.

حرکت به سوی مقصد و پایان سفر

پس از سوار شدن مسافر، با استفاده از مسیریاب، حرکت به سوی مقصد را آغاز کنید. در صورتی که مسافر حین سفر مقصد دوم را انتخاب کرد یا تغییری در سفر شکل گرفت، می‌توانید از علامت روبروی وضعیت هزینه سفر که به صورت فلش دایره‌ای است استفاده کنید تا بازنگری در قیمت انجام شود. در صوتی که مشکلی با بازنگری قیمت داشتید، می‌توانید از گزینه پشتیبانی استفاده کنید. با لمس پشتیبانی دو گزینه برای شما نمایش داده می‌شود.

گزینه «بازنگری قیمت» موارد مرتبط را به شما نمایش می‌دهد.

نوع دریافت هزینه سفر در این بخش مشخص شده است. پرداخت‌ها در اسنپ به دو شیوه نقدی و اعتباری انجام می‌شود که انتخاب آن با مسافر است.

پس از رسیدن به مقصد و پیاده‌شدن مسافر گزینه پایان سفر را نگه‌دارید. در پایان می‌توانید نظر خود را درباره مسافرتان اعلام کنید.

پس از سوار شدن مسافر، ابتدا دکمه «مسافر سوار شد» را نگه داشته، سپس با استفاده از گزینه مسیریابی، به سوی مقصد حرکت کنید. تماشای ویدیوی آموزش اپلیکیشن جدید کاربران راننده را هم از دست ندهید.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۱۵۹ دیدگاه)

  1. سلام بنده سه هفتست که غیر فعالم کردن و مسدود شدم هر بیست و چهار ساعت یکبار هم ازمون دادم کاملا هم مطمئنم جوابارو درست دادم اما هنوز وصل نمیشه هر بارم با پشتیبانی تماس میگیرم میگن که ازمون بده تنها راهش ازمونه .منم باز ازمون میدم هیچ خبری نمیشه خداوکیلی راهش چیه

  2. سلام.من شماره شبا م ثبت شده وقتی که (موجودی قابل برداشت) رو میزنم اصلا چیزی نمیاره پس من چطوری میتونم برداشت کنم
    لطفاً راهنمایی کنید

  3. سلام اگر یک سفری را راننده یک مقصد ه قبول کرد ودر بین راه مسافر بدون اطلاع راننده سفر را دو مقصد ه یا بیشتر میکند آیا راننده مقصد دوم یا بیشتر را می تواند قبول نکند.چرا اپلیکیشن به صورتی نیست که اگر راننده شرایط سفر را قبول نکرد تغییرات صورت نگیرد و راننده مجبور نشود مقصد دوم را انجام دهد یا زنگ بزند پشتیبانی که مقصد دوم را لغو کند .که آن مورد هم ،هم وقت پشتیبانی گرفته می شود وهم راننده باید بخاطر اطلاع ندادن مسافر بخاطر مقصد بعدی هزینه تماس بپردازد.

  4. برنامه نویس محترم اسنپ لطفا موضوع تنظیمات کامل مسیریابی در برنامه اسنپ را مرحله به مرحله توضیح بدین بنده وقتی گزینه مسیریابی را میزنم هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ کدام از برنامه های نشان ویا بلد و یا گوگل مپ را باز نمیکند ممنونم

  5. سلام اسنپ من به خاطرامتیازکم غیرفعال شده تمام امتحان هایی هم که پشتیبانی گفت انجام دادم ولی ۲هفته میشه که غیرفعالم چی کارکنم

  6. باعرض سلام وادب،بنده مدت شش روزه که بعلت کد۳۱حسابم مسدود شده، اولاکه بنده هیچ مشکل باهیچ کدام ازیک ازمسافرا نداشتم، یعنی هرکس اهل گپ وگفت بود، گپ وگفت بودم وکسی کم حرف وساکت بودبازمن همینطوربودم، رعایت ترتمییزی ماشینو قوانین رانندگی که درجه یک، حالا باوجود توصیحات بالاحسابم مسدودشده، فقط تنها مشکلم این بود که دو روز بودموجودیم حدود ۱۰۰۰۰تومن منفی شده بود، همین،بعدازتماس با پشتیبان چهار بار دوبار ده تا پرسش دوبار چهل تا از چهار سری پرسش رو پاسخ دادم و تمام پرسشا رو هم حداقل دو دفعه آخر درست جواب دادم، قرار شد ۲۴ ساعت بعد مسدودی حسابم رفع بشه ولی نشد پشتیبانم که فقط میگه تکرارکن پاسخ به پرسشارو حالا میخوام بدونم باز میشه حسابم یا دیگه بیخیال بشم، ممنون میشم جواب بدید تکلیفم روشن بشه، بخدا شده ایم بچه مدرسه ای ودایم باید امتحان بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00