
راننده حرفهای چه کسی است؟ بیشتر ما خودمان را رانندگان حرفهای میدانیم ولی اگر از ما بپرسند که راننده حرفهای چه ویژگیهایی دارد به چه نکاتی اشاره میکنیم؟ خیلی از افراد تصور میکنند که راننده ماهر و حرفهای کسی است که با سرعت بالا رانندگی میکند اما این تصور صحیح نیست.
رانندگان حرفهای در درجه اول به فکر سلامت و ایمنی خود و مسافران شان هستند و سفری آرام و بی دغدغه را بر هر چیزی ترجیح میدهند. در این مطلب ۱۰ ویژگی مهم رانندگان حرفهای را با هم میخوانیم.

- رانندگان حرفهای همیشه با احتیاط رانندگی می کنند.
رانندگان ماهر و باتجربه به رانندگی خودشان مطمئن هستند، اما این نکته را فراموش نمیکنند که همه رانندگان مثل خودشان دستفرمان خوبی ندارند، به همین دلیل همیشه احتیاط میکنند و به قوانین رانندگی احترام میگذارند.
- راهنما زدن را فراموش نمی کنند و تغییر مسیر ناگهانی نمی دهند.
شاید راهنما زدن یک کار ساده بنظر برسد اما همین حرکت از بروز بسیاری از حوادث رانندگی پیشگیری میکند. استفاده از راهنما برای تغییر لاین سرعت و همینطور برای تغییر مسیر، رانندگان دیگر را از حرکات شما مطلع میکند و فرصت کافی برای عکس العمل مناسب در اختیار آنها قرار میدهد.
- رانندگان با تجربه به پاکیزگی خودرو خود اهمیت میدهند.
رانندگان حرفهای هم به آراستگی ظاهر خود توجه میکنند و هم تمیز بودن خودرو برایشان مهم است. وقتی مدت طولانی را در خودرو میگذرانید، مثل این است که خودرو تبدیل به دفتر کارتان میشود و پاکیزگی و خوشبو بودن خودرو و رسیدگی به آن نه تنها در روحیه شما موثر است بلکه برای مسافر هم تجربه خوبی را به همراه خواهد داشت.
- به سایر رانندگان و عابرین پیاده احترام می گذارند و حق تقدم را رعایت می کنند.
احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و همینطور حقوق شهروندان از وظایف مهم هر رانندهای است، اما رانندگان حرفهای رعایت قانون را احترام به خودشان و نشاندهنده فرهنگ بالای رانندگی خود میدانند.
- به نشانگرها و چراغ های هشداردهنده خودرو توجه ویژه دارند.
رانندگان با تجربه ، اهمیت بالای توجه به چراغهای هشداردهنده روی صفحه آمپر پشت فرمان را میدانند و به محض روشن شدن هر کدام از چراغها و مخصوصا چراغ چک خودرو ( چراغ زرد رنگ) به دنبال دلیل آن می گردند.
- فقط در شرایط اضطراری از بوق استفاده می کنند.
رانندگان ماهر میدانند که تنها دلیل ساخته شدن بوق خودرو، هشدار به عابرین و سایر رانندگان در شرایط اضطراری است که باعث عکسالعمل سریع آنها شود. استفاده از بوق برای نشان دادن اعتراض و عصبانیت و احوال پرسی فقط باعث ایجاد تنش و آلودگی صوتی می شود.
- همیشه سرعت مجاز را رعایت می کنند.
برای رانندگان حرفهای آرامش خود و دیگران را در اولویت قرار میدهند. تجربه سالیان طولانی رانندگی این موضوع را به آنها یاد داده است که خیابانهای شهر محل مسابقه و لایی کشیدن نیست و رعایت سرعت مجاز رانندگی باعث آسایش خودشان و سایرین میشود.
- وسایل ایمنی و ضروری مورد نیاز در خودرو را فراموش نمی کنند.
رانندگان با تجربه میدانند که حادثه خبر نمیکند و همیشه پیشگری بهتر از درمان است و به همین دلیل همیشه وسایل ایمنی مثل کپسول آتشنشانی و جعبه کمکهای اولیه را در خودرو دارند. همراه داشتن برخی وسایل ضروری نظیر جک و زاپاس، چراغ قوه، بطری آب، ظرف برای بنزین، کابل باتری به باتری و … کمک میکند تا در مواقع مورد نیاز با خیال راحت مشکل به وجود آمده رفع شود.
- خودرو خود را به لحاظ فنی بطور منظم چک میکنند.
رانندگان ماهر و مسئولیت پذیر همیشه بر اساس یک نظم مشخص و به صورت دوره ای، شرایط فنی خودرو خود را بررسی میکنند. توجه به وضعیت لاستیکها، فیلترها و روغن موتور وضعیت شمعها و … همگی باعث میشود که همیشه شرایط خودرو در یک وضعیت مناسب باشد و هیچوقت غافلگیر نشوید
- از ترمز کردن ناگهانی خودداری می کنند.
ترمز شدید و ناگهانی یک از رفتارهای نامطلوب در هنگام رانندگی است که هم باعث آسیب خودرو میشود و هم امنیت راننده و مسافران و عابران پیاده را به خطر میاندازد. توقف ناگهانی خودرو رانندگان پشت سر شما را غافلگیر میکند. رانندگان حرفهای هم خودشان از ترمز کردن ناگهانی خودداری میکنند و هم با حفظ فاصله ایمنی و مناسب از سایر خودروها ،خطر ترمز گرفتن ناگهانی سایر رانندهها را کاهش میدهند.
محمد موفق
محمد موفق
خیلی خوب را هنمایی میکنید
خیلی خوب را هنمایی میکنید
ما رانندکان اسنپ تمامی این نکات رو رعایت میکنیم
ما رانندکان اسنپ تمامی این نکات رو رعایت میکنیم
بسیار خوب راهنمایی خوبی است ممنون
لطفا توصیه هایی را هم برای مسافرین در نظر بگیرید با تشکر
بسیار خوب راهنمایی خوبی است ممنون
لطفا توصیه هایی را هم برای مسافرین در نظر بگیرید با تشکر
سلام متاسفانه با افزایش دوربین های کنترل و نظارت در اتوبانها و شهرها و بعضا تغییر کمیت و اندازه سرعت انتظاری که مسافر از راننده داره یک انتظار بیشتر از عرف و فرهنگ رانندگی هست. البته مسایلی مانند خرابی جاده ها و بالا رفتن هزینه ها از قبیل جلوبندی و…. افزایش سرعت گیر بدون نصب ارم و علایم و نامشخص بودن که افزایش سرعت و ناوارد بودن راننده از محلها باعث اسیب و تصادف و هزینه های مصرفی میشود. از طرفی سرعت بیش از حد مجاز با توجه به دوربین ها و سرعت گیرها دلیل بالا رفتن و افزایش سوخت وسیله میگردد که هیچ توجیهی نسبت قیمت به خدمات ارایه شده توسط راننده نخواهد داشت. بنظر بنده باید فرهنگ سازی نسبت به استفاده از خدمات شهری به مهمانان و مسافران صورت بگیرد که متاسفانه بنگاههای خدمات با توجه به واقف بودن معظلات و مشکلات برای جلوگیری از بازخورد منفی و کسب سود کمتر از ارایه راهکار و حمایت و فرهنگ سازی کم کاری کرده البته به مروز زمان بازخورد منفی و ریزش شدیدی که بر اثر خسارت مالی و جانی که به رانندگان و وسایل نقلیه انها وارد شده موجب ریزش افراد ناوگان و جذب افراد بیشتری برای رفع این معضل یعنی کمبود راننده خواهند شد. راهکار نسبی ایجاد تعادل نسبی بین خواسته های مهمانها با ایجاد فرهنگ سازی و کاهش هزینه های راننده از قبیل کمیسیونها در زمان کاهش قیمتها و کاهش و در اختیار قرار دادن مراکز کنترل و نگهداری و چک و معاینه خودرو های فعال بر حسب ساعات و…. با تشکر
سلام متاسفانه با افزایش دوربین های کنترل و نظارت در اتوبانها و شهرها و بعضا تغییر کمیت و اندازه سرعت انتظاری که مسافر از راننده داره یک انتظار بیشتر از عرف و فرهنگ رانندگی هست. البته مسایلی مانند خرابی جاده ها و بالا رفتن هزینه ها از قبیل جلوبندی و…. افزایش سرعت گیر بدون نصب ارم و علایم و نامشخص بودن که افزایش سرعت و ناوارد بودن راننده از محلها باعث اسیب و تصادف و هزینه های مصرفی میشود. از طرفی سرعت بیش از حد مجاز با توجه به دوربین ها و سرعت گیرها دلیل بالا رفتن و افزایش سوخت وسیله میگردد که هیچ توجیهی نسبت قیمت به خدمات ارایه شده توسط راننده نخواهد داشت. بنظر بنده باید فرهنگ سازی نسبت به استفاده از خدمات شهری به مهمانان و مسافران صورت بگیرد که متاسفانه بنگاههای خدمات با توجه به واقف بودن معظلات و مشکلات برای جلوگیری از بازخورد منفی و کسب سود کمتر از ارایه راهکار و حمایت و فرهنگ سازی کم کاری کرده البته به مروز زمان بازخورد منفی و ریزش شدیدی که بر اثر خسارت مالی و جانی که به رانندگان و وسایل نقلیه انها وارد شده موجب ریزش افراد ناوگان و جذب افراد بیشتری برای رفع این معضل یعنی کمبود راننده خواهند شد. راهکار نسبی ایجاد تعادل نسبی بین خواسته های مهمانها با ایجاد فرهنگ سازی و کاهش هزینه های راننده از قبیل کمیسیونها در زمان کاهش قیمتها و کاهش و در اختیار قرار دادن مراکز کنترل و نگهداری و چک و معاینه خودرو های فعال بر حسب ساعات و…. با تشکر