آموزش رانندگان اسنپ

راهنمای کامل فرایند تأیید صلاحیت رانندگان اسنپ توسط فراجا

 تأمین امنیت سفرهای اسنپی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اسنپ است، به همین دلیل اسنپ برای حصول اطمینان از صلاحیت قانونی افراد متقاضی فعالیت در ناوگان اسنپ، فرایند تأیید صلاحیت رانندگان را به فراجا سپرده است.

نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان فعالیت در ناوگان اسنپ

 پس از تکمیل ثبت‌نام و ارسال مدارک، اطلاعات فرد متقاضی به‌صورت آنلاین برای پلیس فراجا ارسال و سوابق فرد بررسی شده و نتیجه (تأیید یا رد صلاحیت) به اسنپ اعلام می‌شود. اگر فرد متقاضی عضویت در ناوگان اسنپ، مرتکب جرایمی شده باشد که از طرف پلیس فراجا برای فعالیت به‌عنوان راننده اسنپ و جابه‌جایی مسافر نامناسب شناخته می‌شوند، از طرف پلیس فراجا تأیید نشده و رد صلاحیت می‌شود. به‌این‌ترتیب حتی فردی که گواهی عدم سوءپیشینه دارد هم ممکن است برای فعالیت در اسنپ از سوی پلیس فراجا تأیید نشود.

 همه کاربران راننده‌ای که در ناوگان اسنپ فعالیت می‌کنند، گواهی تأیید صلاحیت پلیس فراجا را دارند و این فرایند تأیید هر ۶ ماه یک‌بار برای کاربران راننده فعال تکرار می‌شود.

نحوه اعتراض به رأی فراجا درباره رد صلاحیت

 افرادی که به رأی فراجا در خصوص عدم تأیید و رد صلاحیتشان اعتراض دارند، می‌توانند به‌صورت حضوری همراه با مدارک هویتی، به بخش تأیید صلاحیت‌های اداره اماکن عمومی در شهر خود مراجعه کرده و درخواست تجدیدنظرشان را ثبت کنند.

 همه درخواست‌های ثبت‌شده به کمیسیون تجدیدنظر فراجا در تهران ارسال می‌شود و مورد بازبینی قرار می‌گیرد. دلیل رد صلاحیت افراد به اسنپ اعلام نمی‌شود و این موضوع جزو اطلاعات محرمانه اشخاص محسوب می‌شود و هرگونه پیگیری در مورد دلایل عدم تأیید باید توسط خود فرد و از کانال مراجع انتظامی انجام شود.

سایر اقدامات اسنپ برای افزایش امنیت سفرها

 علاوه بر احراز هویت و تأیید صلاحیت افراد متقاضی، اسنپ از روش‌های متعددی برای تأمین امنیت سفرها استفاده می‌کند. همه گزارش‌های مربوط به رفتار نامناسب، عدم تطابق مشخصات راننده و خودرو با آنچه در اپلیکیشن ثبت شده و مواردی ازاین‌دست بادقت بررسی و پیگیری می‌شوند. اسنپ متناسب با نوع تخلف یا سوءاستفاده، اقدامات متفاوتی انجام می‌دهد. ارسال آموزش‌های مرتبط، انجام آزمون‌های روان‌شناسی، گرفتن تعهدنامه، تست اعتیاد و غیرفعال‌شدن حساب کاربری به‌صورت موقت یا دائم بخشی از این اقدامات است.

آیا این مطلب به شما کمک کرد؟

نوشته‌های مشابه

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (۹۹۱ دیدگاه)

  1. خواهشاً اسنپ منو فعال کنید ،همه ی مسافران بیشترین از بنده راضی بودن این نیازی به فراجا نداره ،چرا یکی داره نون حلال درمیاره مانع میشید،حالا گذشته یه اشتباهی شده قرار نیست نونشو آجر کنید که نامردیه بخدا

  2. سلام من از طریق ناجا ۷ ماهه مسدود شدم ولی من فرم پر کردم بردم اماکن حتی عدم سو پیشینه هم گرفتم فرستادم لطفا حساب مرا فعال کنید آخه من شغل دیگه ای ندارم ممنون میشم با تشکر

  3. سلام وقت بخیر دوستان عزیز حساب منم خیلی وقته مسدود شده لطفا فعالش کنید دلیلش هم نمیدونم ممنون سپاسگزارم

  4. سلام من مسدودهستم سه سال پیش ثبت نام کردم ولی اصلا فعال نشدم تازه دلیلش رو پیگیرشدم.گفته شده برم دفتراسنپ ولی دلیل مسدودشدنمم زده بخازر تست کرونا سه سال پیش مسدودشدم خوب العان نباید رفع بشه مسدودیتم.وقتی کرونانیست وسه سال گذشته ازمسدودشدنم.من کرونانداشتم ونمیدونستم چرااسنپ فعال نشدوباماشین کارنمیکردمم.

  5. سلام حساب کاربری من اشتباه مسدود شده حدود ۸ماه هست هرکجابگید رفتم گفتن برو ناجا تا۱ماه پیش رفتم اماکن باجک ۳هست ولی هنوز حساب کاربری من بازنشده لطفآ پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
0:00
0:00