پروموکلاب

جذب راننده‌های رهگذر؛ روش‌ها و نکات کلیدی

پروموکلاب

چرا بعضی پروموترها ثبت‌نام‌های روزانه خیلی بیشتری نسبت به من انجام می‌دهند؟ من حتی ساعات بیشتری در محل اسپات می‌ایستم و به‌ندرت از محل دور می‌شوم، ولی افراد زیادی برای ثبت‌نام سمتم نمی‌آیند؟ شاید باید آدم جذاب‌تری می‌بودم تا افراد بیشتری من را برای ثبت‌نام خود انتخاب کنند!

اگر شما هم چنین گفتگویی با خود داشته‌اید، بدانید که تنها نیستید. نتایج همیشه مطابق تصورات ما پیش نمی‌روند. هر روز بهترین روز ما نیست. پروموترهای موفق را می‌بینیم که جلوی چشم ما رژه می‌روند و بر تعداد ثبت‌نام‌های خود اضافه می‌کنند. ولی دریغ از یک نفر که بخواهد حتی سوالی از ما بپرسد!

شاید به نظر بیاید پروموترهای موفق فقط خوش‌شانس‌تر از ما هستند، ولی این همه ماجرا نیست. جذب کردن افراد قوانین، تکنیک‌ها و روش‌های خاصی دارد. همه این روش‌ها قابل یادگیری هستند و با تمرین و تکرار می‌توانیم این توانایی را در خود افزایش دهیم.

در این مطلب میخواهیم ببینیم پروموترهای موفق اسنپ در جذب رانندگان رهگذر چگونه عمل می‌کنند؟ چه نکاتی را رعایت می‌کنند و از چه روش‌هایی برای کشاندن راننده‌های بالقوه به سمت خود استفاده می‌کنند.

نکات کلیدی جذب رانندگان رهگذر

1- همه المان‌های تبلیغاتی اسنپ را به‌کار بگیرید

المان‌های تبلیغاتی، دلیل حضور شما در محل اسپات را فریاد می‌زنند و به رانندگان القا می‌کنند شما یک پروموتر حرفه‌ای هستید که همه اطلاعات لازم در مورد اسنپ را می‌توانند از شما دریافت کنند.

بنر، تخته‌شاسی، تیشرت و کلاه اسنپ را از کارشناسان فروش خود دریافت کنید.

2- خودرو و بنر خود را مرتب و تمیز نگه دارید

بنر و خودرو، ویترین کار شماست. خودروی خود را همیشه مرتب نگه دارید و توجه کنید بنر کثیف نشده باشد و نوشته‌های روی آن کاملا واضح باشد. راننده‌ها باید بتوانند قبل از هر چیز بنر شما را از دور ببینند. در صورت امکان، آن را در بهترین موقعیت و در دید رهگذران قرار دهید.

3- روی امتیازات رانندگان شهر خود تسلط کامل داشته باشید

یکی از بهترین شیوه‌ها برای آغاز گفتگو با یک رهگذر به میان کشیدن یکی از امتیازات کاربران راننده اسنپ است. مثلا می‌توانید به سادگی بپرسید: «خبر دارید راننده‌های اسنپ می‌توانند از کارواش رایگان استفاده کنند؟»

هیچ‌چیزی بیشتر از مزایای عضویت در اسنپ رانندگان را برای ثبت‌نام ترغیب نمی‌کند. به همه تسهیلات و مزایای باشگاه رانندگان در شهر خود کاملا مسلط باشید. تسهیلات تازه را از کانال تلگرام رانندگان شهر خود و سایت باشگاه رانندگان دنبال کنید و در مورد آن‌ها با دیگران صحبت کنید.

در مورد امتیازات زیر حتما به رانندگان توضیح دهید:

  • پاداش‌های راننده‌هایی که تازه به ناوگان اسنپ پیوسته‌اند
  • بیمه‌نامه رایگان کرونا برای کاربران راننده
  • رانندگان می‌توانند در زمان دلخواه برنامه را در حالت دسترسی قرار داده و فعالیت کنند. ساعت کاری مشخصی تعریف نشده است و رانندگان به‌راحتی می‌توانند در زمان‌های اضافی خود سفرهای جدید را قبول کنند.
  • امکانات مقصد منتخب: کاربران راننده می‌توانند با ثبت مکان محل کار خود و زمان رفت‌وآمد به محل کار، در همین زمان‌ها درخواست سفر دریافت کنند. این امتیاز برای راننده‌های پاره‌وقت و افرادی که روزانه به محل کار خود رفت‌وآمد می‌کنند بسیار جذاب است. تاکید کنید که رانندگان فقط با همین سفرها به راحتی هزینه بنزین ماهانه خود را بدست می‌آورند.
  • طرح‌های تشویقی رانندگان

4- به طور منظم در محل اسپات خود حاضر شوید

تنظیم کنید تا حد امکان در ساعات مشخصی در محل اسپات خود حضور داشته باشید و این زمان‌ها را به رانندگان رهگذر اعلام کنید. وقتی همیشه در زمان مشخصی در محل هستید، رانندگان می‌دانند چه زمانی به شما مراجعه کنند.

5- از محل اسپات دور نشوید

اغلب راننده‌ها مسیرهای مشخصی را در روز طی می‌کنند. حضور شما در مکان مشخص شما را در یاد آن‌ها حفظ می‌کند. شاید همه آن‌ها اولین بار برای ثبت‌نام به شما مراجعه نکنند ولی وقتی همیشه در مکان مشخصی هستید، یک بار که وقت کافی دارند برای پرسیدن چند سوال سراغ شما می‌آیند و آن‌موقع است که می‌توانید به‌راحتی خیلی از آن‌ها را جذب کنید.

6- به آراستگی ظاهر خود اهمیت دهید

جذابیت بیش از ظاهر زیبا، توسط آراستگی و الگوی ظاهری شما ایجاد می‌شود. مرتب و تمیز بودن حس اعتماد ایجاد می‌کند و رهگذران را ترغیب می‌کند سوالات خود را از شما بپرسند.

7- حتما از ماسک استفاده کنید

قبلا از این مورد زیاد صحبت کرده‌ایم. اول برای حفظ سلامتی خود و دیگران و بعد برای ایجاد حس اعتماد در راننده‌های رهگذر، حتما ماسک بزنید.

توجه کنید ماسکتان همیشه تمیز باشد. استفاده از یک ماسک کثیف، باعث می‌شود غیرحرفه‌ای و بی‌مسئولیت به نظر برسید.

8- پرانرژی باشید

برخورد محترمانه و پرانرژی شما کلید جذب راننده‌های رهگذر برای ثبت‌نام است. حتما برای شما هم پیش آمده بخاطر برخورد خوب فروشنده چیزی را بخرید که اصلا قصد خرید آن را از پیش نداشته‌اید. آدم‌ها دوست دارند زمان بیشتری را کنار افراد باانگیزه و با انرژی مثبت بگذرانند.

9- برای جذب رهگذرها پیش‌قدم شوید

رهگذرها همیشه خودشان سر صحبت را با ما باز نمی‌کنند. به‌سادگی با یک احوال‌پرسی ساده یا اظهار نظر در مورد موضوعات روز سر صحبت را با افراد باز کنید. میان صحبت‌هایتان اشاره‌ای به طرح‌ها و امتیازات اسنپ برای راننده‌ها کنید و به آن‌ها فرصت دهید از شما سؤال کنند.

به سؤالات با تسلط و حوصله پاسخ دهید و اجازه دهید مکالمه طولانی شود. هر چه زمان بیشتری به راننده‌ها اختصاص دهید، شانس شما برای یک ثبت‌نام جدید بیشتر می‌شود.

10- با طرح سؤال رهگذران را به ادامه گفتگو ترغیب کنید

هنر شما به عنوان یک پروموتر شناخت دغدغه‌ها و مسائل مهم برای راننده‌ها و جذب آن‌ها از طریق پاسخ به ان دغدغه است.

از آن‌ها بپرسید آیا دوست دارند تنها با یک ساعت کار کردن در روز درآمد ماهانه خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها، جواب‌های دقیقی آماده کنید. با اعداد به راننده نشان دهید با چه میزان کارکرد به چه درآمدی می‌رسد و این درآمد چه تغییر ملموسی می‌تواند در زندگی او ایجاد کند. مثلا حساب کنید فقط با انجام سفر در زمان‌های رفت‌وآمد به محل کار می‌توانند پس از دو ماه یک گوشی هوشمند برای خود بخرند.

سخن پایانی

در مقالات اخیر پروموکلاب، سعی کرده‌ایم، نکات و روش‌های مختلف افزایش درآمد پروموترها را بررسی کنیم. جذب راننده‌های رهگذر یکی از راه‌های مؤثر افزایش قابل‌توجه تعداد ثبت‌نام‌های روزانه شماست. پس از هر فرصتی برای ایجاد گفت‌وگوهای جدید استفاده کنید، ظاهری آراسته داشته باشید و با صبر و حوصله به پرسش‌های رهگذرها پاسخ دهید. در پست‌های بعدی پروموکلاب، روش‌های دیگر افزایش درآمد پروموترها را بررسی می‌کنیم. کانال تلگرام باشگاه بازاریابان حرفه‌ای اسنپ را دنبال کنید و منتظر آموزش‌ها و پست‌های جدید باشید.

پرسش‌ها و نظرات خود را در بخش نظرات مقالات با ما در میان بگذارید. با این کار کمک می‌کنید از دغدغه‌های شما آگاه‌تر شویم و موضوعات مورد توجه شما را هر چه بیشتر تحت پوشش قرار دهیم.

برای دنبال کردن اخبار، تسهیلات و آموزش‌های پروموکلاب کانال تلگرام باشگاه را دنبال کنید:

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا