اخلاق حرفه ای

۵ نکته کلیدی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای و خوش برخوردی حین سفر

آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده‌ حرفه‌ای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین می‌کنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفه‌ای اسنپ همگی از اخلاق حرفه‌ای برخوردار هستند و بدین‌ترتیب تجربه‌ی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد می‌کنند.

به‌طور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفه‌ای را شکل می‌دهند.

برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌شود. در این مقاله با با برخی از مهم‌ترین موارد اخلاق حرفه‌ای آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.


۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم

هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو می‌شود شما با سلام و احوال‌پرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان می‌دهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از به‌کار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.


۲. وقت شناس باشیم

همان‌طور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار می‌رود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوخت‌گیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایت‌مندی و رشد چشم‌گیر درآمد شما عزیزان می‌شود.


۳. صبر و شکیبایی

در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفه‌ای اسنپ هیچ‌گاه شخصا وارد عمل نمی‌شوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته حامی شماست.


۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید

بعضی از راننده‌ها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع می‌کنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر راننده‌ی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوت‌های زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ می‌توانند به نحوه‌ی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواست‌های سفر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذره‌بین است و حتی گفتن یک کلمه‌ی ناشایست می‌تواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.


۵. طبق خواسته‌ی مسافر عمل کنید

همان‌طور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواسته‌های کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشه‌ها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواسته‌ی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفه‌ای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت می‌کنند.

guest
33 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
علی میرزایی
علی میرزایی
10 دی 1399 20:56

سلام
با هر 5مورد موافق هستم، انشاالله سعیم اینه همیشه سر لوحه کارم باشه.

زکریا ریگی
زکریا ریگی
10 دی 1399 20:19

سلام سپاس از راهنمایی شما بازم تشکر از اسنپ

فرشی
فرشی
10 دی 1399 10:58

بسیار بحث خوبی رو پیشنهاد کردید و باهاش موافقم
هرچقدر با شخصیت تر با مسافر برخورد بشه همونقدر موسسه و کارکنان اسنپ ارزشمند و قابل احترام تر میشوند

مسعودکرم زاده افکند
مسعودکرم زاده افکند
9 دی 1399 15:01

باعرض سلام دارم همکاران اسنپ خیلی برنامه خوبی هست این برنامه بایدبه مسافران احترام بزاریم

مسعودکرم زاده افکند
مسعودکرم زاده افکند
9 دی 1399 14:56

بنده خودمومیزارم جای مسافران به هرنکاتی اشاره کردین من دقت میکنم

احسان اکبری
احسان اکبری
8 دی 1399 10:59

عالی بود مطالب

علی محمدی
علی محمدی
8 دی 1399 08:36

خیلی ممنون از شما ،بله همیشه حق با مشتریان است کاش به جای امتیاز گرفتن از مسافر در جای دیگری با سفیران برخورد انضباطی میکردین مثلا در مزاحمت تلفنی ،نحوه برخورد رفتاری با مسافر ،دیر رسیدن ،کنسل کردن سفر از هر دو طرف

لطفی مشهد
لطفی مشهد
8 دی 1399 01:03

سلام خدمت شما همکاران گرامی همیشه زنده باشید 🌟🌟🌟🌟🌟🤩🤩🥰🥰

رضا
رضا
7 دی 1399 21:47

اینجا همه چیز فقط برای مسافر هستش اگر مسافر به هر دلیلی به راننده بی احترامی کنه اصلا مشکلی نیست و باید بگذریم.

باشگاه رانندگان اسنپ
پاسخ به  رضا

رضا جان، درخواست ما از شما کاربران راننده حرفه‌ای اینه که به صورت شخصی با مسافرانی که رعایت نمیکنن وارد بجث نشید و موضوع رو از طریق راه‌های پشتیبانی دنبال کنید.

بهمن
بهمن
7 دی 1399 15:32

تقریبا رانندگان تمامی مراحل را رعایت میکنند این مسافران هستند که در مبدا راننده را ویلان میکنند امیدواریم این مشکل هم حل شود

33
0
لطفا دیدگاه خود را ثبت کنیدx
()
x