اخلاق حرفه ای

۵ نکته کلیدی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای و خوش برخوردی حین سفر

آرامش و امنیت دو فاکتور مهم در سفرهای اسنپی است. کاربران راننده‌ حرفه‌ای با رانندگی اصولی و رعایت قوانین، امنیت سفر کاربران مسافر را تضمین می‌کنند. از سوی دیگر کاربران راننده حرفه‌ای اسنپ همگی از اخلاق حرفه‌ای برخوردار هستند و بدین‌ترتیب تجربه‌ی خوشایندی را برای خود و کاربران مسافر ایجاد می‌کنند.

به‌طور کلی؛ چگونگی برخورد با انواع مسافران، میزان مهارت در برقراری ارتباط مناسب با کاربران مسافر و رضایت کاربران مسافر از شما، همگی در مجموع اخلاق حرفه‌ای را شکل می‌دهند.

برخورداری از اخلاق حرفه‌ای و خوش برخوردی باعث افزایش میانگین امتیاز شما و در نهایت موجب افزایش درآمد شما می‌شود. در این مقاله با با برخی از مهم‌ترین موارد اخلاق حرفه‌ای آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.


۱. ارتباط کلامی مناسب داشته باشیم

هنگامی که کاربر مسافر وارد خودرو می‌شود شما با سلام و احوال‌پرسی قدرت بیان و ادب خود را نشان می‌دهید. لازم به ذکر است که در برقراری ارتباط کلامی باید محتاط بود و اگر کاربر مسافر تمایل چندانی به صحبت کردن ندارد، بهتر است به او اجازه دهیم تا استراحت کند. در صورتی که کاربر مسافر تمایل به صحبت کردن داشت، مرز میان صمیمت و خوش برخوردی را رعایت کنیم و از به‌کار بردن الفاظ نامناسب حتی به شوخی پرهیز کنیم.


۲. وقت شناس باشیم

همان‌طور که وقت کاربران راننده بسیار ارزشمند است، انتظار می‌رود ما نیز برای وقت مسافران ارزش قائل باشیم و سر موقع به مبدا برسیم. همچنین پیش از آغاز سفر مواردی مانند پُر بودن باک را حتما بررسی کنید تا حین سفر نیازی به توقف برای سوخت‌گیری نباشد. احترام به وقت کاربران مسافر باعث افزایش رضایت‌مندی و رشد چشم‌گیر درآمد شما عزیزان می‌شود.


۳. صبر و شکیبایی

در موارد خاص ممکن است کاربر مسافر درخواست نامعقول و نابجایی داشته باشد. در این موارد با نهایت احترام و متانت پاسخ ایشان را بدهید و در صورتی که کاربر مسافر به رفتار اشتباه خود ادامه داد، با پشتیبانی تماس بگیرید. کاربران حرفه‌ای اسنپ هیچ‌گاه شخصا وارد عمل نمی‌شوند. پشتیبانی اسنپ در هفت روز هفته و به‌صورت ۲۴ ساعته حامی شماست.


۴. احترام را در تمام جوانب رعایت کنید

بعضی از راننده‌ها تنها بر اساس یک شناخت کلی که از مسافرهای قبلی دارند، کار در اسنپ را شروع می‌کنند. اما واقعیت این است که فعالیت به عنوان کاربر راننده‌ی اسنپ با کار به عنوان مسافربر شخصی تفاوت‌های زیادی دارد. کاربران مسافر اسنپ می‌توانند به نحوه‌ی برخورد شما امتیاز بدهند و همین امتیاز روی میزان دریافت درخواست‌های سفر تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، نوع برخورد و رفتار کاربر راننده دائما زیر ذره‌بین است و حتی گفتن یک کلمه‌ی ناشایست می‌تواند بر امتیاز او تاثیر منفی بگذارد. باید سعی کنید هم در گفتار و هم در رفتار دقیق باشید.


۵. طبق خواسته‌ی مسافر عمل کنید

همان‌طور که ذکر کردیم در بعضی موارد خاص خواسته‌های کاربران مسافر نابجا و خلاف قوانین است. اما در صورتی که کاربر مسافر از شما درخواست کرد تا صدای موزیک را کم کنید یا کمی شیشه‌ها را پایین بدهید، این یک درخواست کاملا منطقی است و نیاز است تا مطابق خواسته‌ی مسافر رفتار کنید. تعامل با مسافری که درون خودروی شما نشسته، رفتاری حرفه‌ای است که کاربران راننده اسنپ آن را رعایت می‌کنند.

guest
33 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
حسن،مجرد
حسن،مجرد
30 آذر 1399 13:26

با عرض سلام وخسته نباشید،،،ازقدیم گفتن انچه برای خود نمیپسندی برای دیگران نیز نپسند اگر خودم را یک لحظه جای مسافر بگذارم ومسافر راننده انجاست که اخلاق ورفتار مناسب ووخوشرویی،ومتانت وصبروبردباری ونظافت،وتمیزی،وچشم پاکی،رعایت انصاف،را همیشه سرمشق کار وزندگی خو دخواهم کرد،،باتشکر،مجرد

حسین امیری
حسین امیری
14 دی 1399 21:52
پاسخ به  حسن،مجرد

درست است اخلال وخوشروی رسم انسان بودن است

محمد اصغرپور
محمد اصغرپور
30 آذر 1399 12:24

سلام.مواردخوبی است.بشرط انکه مسافران محترم هم برخوردشان درشآن ومنزلت کاربران راننده زحمتکش کم اجرومزد باشند

Last edited 9 ماه قبل by محمد اصغرپور
محمدحسین نعمتی
محمدحسین نعمتی
30 آذر 1399 10:22

بنده هم دقیقا به نکاتی که اشاره کردید عمل میکنم. امیدوارم همکاران عزیزم هم این نکات رو رعایت کنند. با تشکر از شما

جواد باواخانی
جواد باواخانی
14 دی 1399 13:32

به همه احترام باید گذاشت

محمد دشتی
محمد دشتی
30 آذر 1399 08:25

سلام و عرض ادب
از اینکه این اشتغال را ایجاد کرده اید که رانندگان منبع درآمد داشته باشند بسیار مشعوف و ممنونم
ولی بزرگترین مشکل و اساسی ترین مشکل بنده و شاید سایرین، دیر حاضر شدن مسافرین است؛به نحوی که در ۸۰درصد موارد مسافرین بسیار دیر در مبدا حاضر می شوند و میانگین ،حدودا هشت دقیقه معطل می شوم
لطفا به صورت جدی این مساله را پیگیری کنید که دعاگوی شما باشیم
با تشکر و تقدیم احترام

حسین
حسین
30 آذر 1399 04:35

مهم ترین اصل توی اسنپ و تقریبا تمام شغل ها رضایت مشتری است.با احترام به مسافر در آخر خودتون برنده هستید.

علی دریکوند
علی دریکوند
30 آذر 1399 03:29

مطالب کاملا درست ومنطقی بودن فقط یک نکته کم بودوان اینکه دزشرایطی که راننده درحالت روحی وجسمی مناسبی قرارندازدبهتراست که فعالیت نکندواستراحت کند

سهراب امیریان
سهراب امیریان
30 آذر 1399 00:27

با سلام من تازه ثبت نام در اسنپ کردم فردا با یاد و نام خداوند اولین روز کارم خواهد بود
از گفته های تذکر دادید .بسار تو کار حرفه ای من تعصیر گذارم است سپاس گذارم اسنپ .
سعی میکنم آنچه خواستید باشم
با تقدیم احترام .
سهراب امیریان از کرمانشاه .

ابوذر ایزدی
ابوذر ایزدی
29 آذر 1399 23:54

خیلی هم عالی

علیرضاکرمانی
علیرضاکرمانی
29 آذر 1399 20:07

سلام ممنون از توصیهای خوبتون

امین اله کریمی
امین اله کریمی
29 آذر 1399 19:21

سلام تشکر از اسنپ و تمامی همکاران عزیز بسیار زیبا بود. تشکر رعایت می نماییم با افتخار

33
0
لطفا دیدگاه خود را ثبت کنیدx
()
x