آموزش رانندگانآموزش رانندگان اسنپترفندهای اسنپی

در برخورد با مسافر چه نکاتی را رعایت کنیم؟

آدم‌های خوش‌اخلاق و خوش‌رفتار روابط بهتری را تجربه می ‌کنند و در برخورد اول تاثیر بسیار خوبی در ذهن افراد‌ می‌گذارند. واقعیت این است که هربار که با فرد جدیدی آشنا می‌شویم وحتی قبل از آنکه با فرد مقابل صحبت کنیم بر اساس نوع رفتار و پوشش و آراستگی مورد قضاوت قرار می‌گیریم. در این مطلب چند نکته مهم را با هم مرور می‌کنیم که رعایت آنها باعث می‌شود خاطره خوبی از خودمان در ذهن افراد برجای بگذاریم.

به حریم شخصی مسافر احترام بگذارید.

همه ما برخورد گرم و محترمانه را دوست داریم. لبخند و خوش‌آمدگویی در ابتدای ورود مسافر نشان‌دهنده احترام و اهمیتی است که برای مسافرتان قائل هستید. اما مرز باریکی بین رفتار دوستانه و خوش ‌برخوردی و شوخی و دخالت بیجا در امور شخصی دیگران وجود دارد. رعایت مرزهای شخصی، پرهیز از صمیمیت و سوال نابجا در مورد زندگی خصوصی افراد رفتارهایی است که باعث می‌شود احترام شما و مسافرتان حفظ شود و خاطره‌ای خوش از سفر بجا بماند.

اصول و نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

احساس امنیت و آرامش هنگام سفر یکی از ضروری‌ترین نکات هم برای مسافر و هم برای شما است. تطابق مشخصات خودرو و راننده با اطلاعات اپلیکیشن، اطمینان از نام و مقصد مسافر قبل از شروع حرکت، پرهیز از ارائه اطلاعات بانکی به مسافر، پرهیز از سوار کردن فرد دیگر هنگام داشتن مسافر و … از جمله مواردی است که برای حفظ امنیت و جلوگیری از مشکلات احتمالی ضروری است و عدم رعایت انها ممکن است به مسدود شدن حساب کاربری منجر شود.

با آمادگی کامل سفر را شروع کنید.

توجه به برخی نکات ساده قبل از شروع سفرهای روزانه باعث می‌شود در وقت خودمان و مسافرمان صرفه جویی شود. پیش از شروع سفر از سالم بودن خودرو، داشتن بنزین کافی، پرباد بودن لاستیک‌ها، روغن موتور مطمئن شوید. حضور به همراه مسافر در پمپ بنزین یا تعمیرگاه باعث آزار مسافران شده و تجربه ناخوشایندی در ذهن آنها بجا می‌گذارد. همچنین قبل از شروع هر سفری با استفاده از مسیریاب ، مسیر مناسب و کم ترافیک را انتخاب کنید.

قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنید.

رانندگی ایمن و مطمئن، سلامت خودتان، مسافر و سایر شهروندان را تضمین می‌کند. حفظ فاصله مناسب با سایر خودروها، بستن کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت مجاز، رانندگی بین خطوط، صحبت نکردن با موبایل حین رانندگی از آن دسته نکاتی هستند که رعایت آنها حرفه ای بودن شما را نشان می دهد و احتمال وقوع حوادث و تصادفات را به حداقل می‌رساند.

به خواسته مسافر اهمیت بدهید.

اگر مسافر درخواست‌های بجا و منطقی از شما دارد به خواسته او احترام بگذارید. شما زمان زیادی از روز را در ارتباط مستقیم با مسافرانتان می‌گذرانید و مطمئنا رضایت آنها باعث خوشحالی خودتان هم می شود. اگر مسافر از صدا یا نوع موزیک راضی نیست یا مسیر خاصی را پیشنهاد می‌دهد و در کل خواسته نابجا و خلاف قانون ندارد، بهتر است مطابق خواسته او رفتار کنید.

آراسته و مرتب باشید.

همه ما وقتی در محیط جدید قرار می‌گیریم در نگاه اول متوجه تمیزی، نظم و مرتب بودن محیط می‌شویم و این آراستگی در ارزیابی ما از آن محیط بسیار موثر است. وقتی مسافر هنگام سوار شدن با  آراستگی شما و تمیزی و بوی خوش خودرویتان مواجه شود بسیاری از تنش های درونی او کم می شود و جای خود را به آرامش و رضایت درونی خواهد داد.

با نظرات خود ما در ارائه بهتر خدمات یاری نمایید.

ثبت دیدگاه

دیدگاه کاربران راننده (40 دیدگاه)

  1. سلام خیلی عالی است خودمان رفتار اخلاق کردار خودمان را با برخورد محترمانه و دوستانه و بجا باشد احترام دو طرف محترم است همیشه وظیفه شناس و معدب باشیم

  2. با سلام خدمت عزیزان.
    یه موضوعی هستش که من و مطمئنن بیشتر همکاران راننده با اون درگیر هستیم اینه که وقتی درخواستی واسه ما میاد و اونو قبول میکنیم،به سمتِ مبد! مسافر شروع به حرکت میکنیم ولی متاّسفانه با رسیدن به نزدیکیه مبدا’یا به محضِ رسیدن به مبدا’ ،مسافر محترم ،سفر رو لغو میکنن وپیمودن این مسیره به سمته مبدا بیهوده وباعث اصطلاک ‌‌‌‌‌‌‌‌بیهوده میشه.میخواستم ازتون خواهش کنم که لطفاًلطفاًلطفاً این موضوع رو پیگیری کنید ویه قانونی،جریمه ایی یا هر چیز دیگه ایی واسه این کار در نظر بگیرید.باتشکر از تمامیه کارکنانِ بِرند اسنپ وخسته نباشید خدمت همگی دوستان و همکاران(رانندگان)ناوگانِ اسنپ.

  3. س خسته نباشید به پرسنل زحمتکش پشتیبانی اسنپ فقط یه عرض داشتم این خدماتی که برای رانندگان درنظر گرفته میشود که تخفیفات تعلق میگیرد ازجمله تعویض روغن و لوازم یدکی توشهرما نیشابور نمایندگی ندارن واین کاررو سخت می‌کند و نمیتوان استفاده نمود اگه مقدور هست بایدتو همه شهرهاباشد وگرنه فایده ای براماهاندارد ممنون از همکاری تون

  4. درکل تمیزی و آراسته بودن نشانه شخصیت هر انسانی هست . مخصوصادر مکان عمومی

  5. با سلام از راهنمای اسنپ برای مسافران متشکرم خواهشمندم اسنپ هوادار رانندهای زحمتکش باشند از شما سپاسگذارم

  6. باعرض سلام به دوستان عزیزاکثریت مسافران اسنپ درخاست شماره کارت دارن واین خلاف اسنپ هست یعنی اگرسی نفردرروزدرخاست شماره کارت کردن همروباید به ناوگان گزارش کنی پس کی وقت بزاری برای کار

  7. با سلام و عرض ادب
    لطف کنید در اپلیکیشن رانندگان نظرات مسافران را در رابطه با راننده مشخص کنید
    تا راننده نقاط ضعف و قوت خود را بداند و بتواند نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوت خود را ارتقا دهد

  8. سلام همکاران عزیز وزحمتکش
    لطفا قوانین رو برای مسافران هم ب اشتراک بزارید چون واقعا بعضی مواقع امتیاز ندادن ویا تماس گرفتن با پشیتیبانی از روی اطلاعات نداشتن مسافر هست
    یا حق

  9. همانطور که راننده اسنپ یک سری نکاتی را باید رعابت کند ، مسافر هم در رعایت نکات وظیفه دارد :
    دراخل ماشین سیگار روشن نکند ، به راننده اجبار نکند از کجا برود و نرود ، برای گرفتن پول از عابر بانک توقف نکند ، وقتی راننده زنگ میزند تلفن جواب دهد ، اسم واقعی خود را بنویسد نه فیک . این نکات باید برای مسافر نوتیفیکیشن بشه .

  10. سلام
    آموزش زمانی فایده دارد که مسافرهم حق وحقوقش را رعایت کننده اینکه استپ میگیردخیال می کندماشین مال خودش است سیگارمی خواهدبکشد.پاهای پرازگل می خواهد بشیندتوماشین.بالباس پرازروغن گچ وغیره من راننده باید چیکار کنم.همش راننده تمیزباشدبوی خوب بدهد مسافرچی.تویزدوقتی درخواست اسنپ راقبول می کنیم در بعضی از مناطقش کوچه های باریک است و خیلی مشکل رفت وآمدبااین مسیله چیکار کنیم.

  11. اول اینکه ماشین داخل وبیرون تمیز باشد .دوما مسافر هر مسیری که می‌خواهد برود باید در همان مقصد برسانیم.رعایت کردن رانندگی .بهترین مسیر رسیدن به مقصد را باید انتخاب کنیم.در رانندگی باید احتیاط کنیم تا مسافر احساس خطر نکند.

  12. این نکات را برای مسافر ها هم بگید فقط بلدن زنگ بزن پشتیبانی دروع بگن از حرسشون

  13. باعرض سلام خدمت همکاران محترم خسته نباشید…ازراهنمایی کارشناسان اسنپ ممنونم عالیه

  14. با سپاس از اموزش های عالی .
    ولی مسافر هم با قوانین اشنا کنید . مٽلا قبل از سوار شدن بتواند هزینه را پرداخت کند یا نقدی یا انلاین .در طول مسیر باید چندین جا ترمز زد تا مسافر پول از عابر تهیه کند و توقف درمسیر هم لحاظ نمیکند . در شهرستانها اکثر کوچه ها و مسیرها خاکی میباشد دراین مواقع چکار باید کرد و غیر قابل تردد .

  15. مسافر هم اگه این نکات رو رعایت کنه خوبه فقط که نمیشه راننده اکثر مسافران ماسک نمیزنن گذارش به چه دردی میخوره.ثبت کنیم.

  16. سلام.آموزش رانندگان بسیار عالی بود. ای کاش این آموزشها هم برای مسافرین از نظر طرز استفاده درست از اپلیکیشین اسنپ، و رعایت حق و حقوق راننده و عدم سوئ استفاده در زمان سفر ووو…. داده شود.

  17. درودِ پروردگار بر شما .
    کاملا منطقی و آموزنده بود .
    انشاالله بتوانیم برای رفاهِ حالِ
    خودمان و مسافرانِ عزیز و گرانقدر ، خوب بفهمیم و انجام وظیفه کنیم..
    خداوند بزرگ و بخشنده و خوب و مهربان ، به تمام رانندگان شریف و زحمتکش و با معرفتِ… اسنپ.!
    صبر و حوصله و شکیبایی… عنایت
    بفرماید…!! تا در مقابلِ این همه
    اختلاف سلیقه و دستوراتِ بجا و بی‌جا… و کم لطفی‌های بعضی از مسافران… گذشت و طاقت و توان
    داشته باشند…!!! انشاالله ، آمین

  18. با سلام.به نظر حقیر بهترین و عادلانه ترین مطلب، نکته ،فعالیت ،قرارداد، تفاهم نامه، و…
    هر رابطه ای که باشد و آن رابطه که طرف دومی دارد حتماو مسلما ضمن تعهد و مسولیتی که دارد مستحق همان مسولیت وتعهد از جانب طرف مقابلش نیزخواهد بودبنابراین در یک رابطه دوسویه
    هرزمان که حق و حقوق و وظایف
    طرفین نادیده گرفته شود و نفر سوم که در جایگاه رابط و داور قرار دارد وبا این ذهنیت که طرف اول بر طرف دوم ارجحیت دارد وبا این ذهنیت بخواهد حق و حقوق طرف دوم رو نادیده بگیرد نه تنها که انتظار رفتار و برخورد صحیح و منطقی از طرف دوم نمی‌تواند داشته بلکه آن رابطه قطعا محکوم با فنا و شکست خواهد گشت. در رابطه ای که دو طرف مکمل و تضمین کننده بقا و دوام همدیگر هستند بر طرف سوم واجب است که هوشمندانه و بی‌طرفانه طوری رفتار نمایند که حق و حقوقی از دو طرف رابطه ضایع نگردد در غیر اینصورت انتظار رعایت رفتاردرست از طرفین را نمی‌توان داشت و هیچیک از قوانین و مقررات نه بیننده و نه شنونده ای خواهد داشت. پس بهترین قاضی نامش
    عادل است. عدالت عدالت عدالت

  19. رعایت اداب سفر را همانگونه که به رانندگان زحمتکش و صبور گوشزد میکنید به مسسافران عزیز نیز کوشزد نمایید :
    از جمله در کوچه های باریک و بن بست امکان دور زدن نیست یا بسختی انجام میشود اگر مسافران عزیز چند قدم پیاده بروند بهتر است .

    رعایت نظافت و مسایل بهداشتی همانگونه که در خودرو خودشان رعایت میکنند قابل ذکر است .

    بستن درب خودرو بصورت محکم روی اعصاب رانندگان است .

    و مواردی بیشمار دیگر که شامل خرده فرهنگ های استفاده از خودرو های اجاره ای است .

    با سپاس از همه عزیزان

  20. سلام کاش تدبیری اندیشیده بشه که مسافر مقصد رو عمدا نزدیکتر نزنه و بعد یه مقصد دورتر پیاده شه. حالا من که هر جا گفتن رسوندم ولی کرایه مقصد اصلیشون خیلی بیشتر بوده گاها.ضمنا این خورده های 500 تومنی هم دردسر زیادی برای راننده و مسافر داره. گاهی برای 500 تومن خورد میمونیم واقعا که بارها از خودم گذشت کردم و بارها مسافر

  21. باتشکر آموزش دادن راننده ولی آموزشی هم برای مسافرمیگذاشتیدخوب بود.چون اکثرمسافرهافکرمیکنندماراننده هامستخدم انهاهستیم ومانند زیردستان رفتارمیکنند

  22. قوانین اسنپ را برای مسافر هم اطلاع رسانی کنید مثل تعداد مسافر تاخیر توقف برم از عابر پول بگیرم و……

  23. ممنون می شم اگر مسافر ایرادی به راننده می گیرد کاش به خود راننده می گفتید تا بتواند راحتتر آنرا رفع کند بصورت کلی مشخص نمی شود ممنون

  24. توضیحات خوبی بود فقط پیام تایید شرکت در مسابقه نیامده و نمیدانم درست ثبت نام کردم یانه ؟ونیز توقف در مبدا و در مسیر را نیز منو گذاری کنید تا به مسافر ابلاغ گردد و در کرایه دریافتی لحاظ شود ونیز تعداد مسافر که به خودرو سوار میشود هم برای رانندها وهم برای مسافرین مشخص گردد تا هنگام سوار شدن وقط گیر نباشد و سوع تفاهم بین مسافر و راننده ایجاد نشود

  25. سلام و عرض ادب من عاشق اسنپ هستم و مطمعن هستم چیزی بیش از این عمل می کنم که مسافرها حتی بعضی هاشون باور نمی کنن من شغلم این باشد و افتخار می کنم که مردم از اسنپ تعریف وتمجید می کنند عالی عالی

  26. به مسافران بگویید کوتاه با تلفن همراه صحبت کنند ما مجبور نیستیم کل مسیر مکالمه مسافر گوش کنیم

  27. درمورد استه بودن گفتیدکلمات بسیارمفیدوخوبی بود متون گرم .لطفاًبه مسافرها هم بگیدماشینی که ماهرروزبیش ازیک ساعت زمان میزاریم تمیزمیکنیم به این راحتی کثیف نکنند.باتشکر

  28. این موارد باید طرفینی باشد و همین نکات را به مسافران هم بگویید و اطلاعرسانی کنید

    1. این موارد باید طرافینی باشد و همین نکات رابه مسافران هم بگویید و اطلاع‌رسانی کنید

    2. این مواردبایدطرفینی باشدوهمیننکات رابه مسافران هم بگویید و اطلاع‌رسانی کنید

  29. تشکر از آموزش و یادآوریها که بسیار مفیدند و خوشحال شدم
    ضمنا من هنوز نمیدونم آیا در مسابقه ثبت نام کردم یا خیر و پیامی که ثبت نام رو تایید کنه ندیدم

  30. واقعا جای تشکر داره!کاش تمومی کاربران محترم هرگاه خواسته یاناخواسته درجایگاه استفاده ازموقعیتهای ایجادشده ازجانب اسنپ قرارگرفتیم واقعاواسمون مفیدوکاربردی واقع بشه

    1. واقعا جای تشکر داره کاهش تمومی کاربران محترم هرگاه خواسته یا ناخواسته در جایگاه استفاده از موقعیتهای ایجادشدهازجناب اسنپ قرار گرفتیم واقعاو آسمون مفیدو کاربردی واقع بشه

      1. سلام
        گزینه هایی هم در مورد مسافر در اختیار راننده بگذارید تا ریش و قیچی فقط دست مسافر نباشه و مسافر هم در صورت مشکل داشتن اتومبیل دیر گیرش بیاد یا کرایه اش بالا بره یا اینکه دیگ نتونه از اسنپ تاکسی بگیره با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در کادر زیر ثبت کنید بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مشابه

دکمه بازگشت به بالا